Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Söker seriös feedback på design mm,

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-11-06, 12:36 #21
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
Citat:
Originally posted by Henrik websnickrare@Nov 6 2003, 01:00
Lunne> En fråga sådär bara. Jag säger inte att det ena eller det andra är rätt. Jag är själv osäker.
Ska man koda så att så många som möjligt kan se sida? Tex dra gränsen vid 4+ browsers. Nu snackar
vi årsmodell mitten på 90-talet. Jag brukar dra gränsen där för under där stödjs inte css.
Jag håller med det marcuss sa om målgrupper mm. Det är ju bra om sidans målgrupp klarar av att se sidan. Sen är ju övergången från HTML till XHTML rätt så mjuk. Det är ju inte så att siten helt slutar funka i de läsare som inte stödjer XHTML. Därför börjar jag "smyga" över till XHTML. Måste ju följa med i utvecklingen. :P

Citat:
Eller ska man genast snappa upp alla nymodigeheter som w3c utvecklar och kodar efter det senaste?
Jag tycker man ska snappa upp nymodigheter i den takt det fungerar bra i praktiken, alltså att klienterna på marknaden stödjer det. Att då vissa klienter försöker (eller har försökt) skapa en egen standard och inte fungerar lika bra som andra i vissa avseenden är en annan sak.
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-06, 22:05 #22
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
Citat:
Originally posted by efa@Nov 6 2003, 07:36
Najs!

Jag skulle vilja ha en lite mörkare grå nyans på kategori-fältet (eller vad man nu ska kalla det). Tänk på att Mac-skärmar generellt har en ljusare bild än PC-dito; när jag kollar på mac-skärmen får jag krypa ända inpå skärmen för att ens se nyansskillnaden mellan det grå och det vita. När jag flyttar över fönstret till pc-slärmen (sitter med dubbel), så syns det dock bättre, men även då ganska svagt.

Kanske skulle jag också vilja ha lite maringal till höger, där det nu ser ut att vara margin=0.

Explorer på Mac ser tyvärr fortfarande helknasigt ut.

Annars snyggt!
Ja har ju lite problem med att kunna testa på en MAC dator då jag inte äger en sådan eller känner någon som har en :angry:

Men jag hoppas att kanske sidan funkar bättre när allt är validerad XHTML och all css är nyskriven och fungerar bättre.

Detta kommer ske denna och nästa vecka så i slutet av den kommande veckan ska allt vara klart. Det är ju inte så mycket att koda om men det blir ganska kneppigt då det finns en massa php kod i själva HTML koden.

Jaja....åter till arbetet!
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017