Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem med för många anslutningar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-11-07, 00:52 #1
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
Idag vid högtraffik gick webbplatsen ner för första gången. mysql_connect(): Too many connections möttes man av istället för själva sidan. :huh: Finns det något som man kan göra i koden för att förbättra det hela?

Tidigare när jag höll på med Java så använde jag databaspoolar, men jag tror inte att jag sett ett enda exempel på det i PHP. Det finns säkert många bra anledningar till att inte försöka sig på något sådant i PHP då.
void är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-07, 01:08 #2
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
Välkommen till WN!

Har du flera enkla SQL-frågor kan du ju försöka slå ihop dem så du får färre frågor... Hm, jag skulle själv ha svarat "doh!" på detta inlägg men... :P
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-07, 01:31 #3
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
Det är det som är problemet, eftersom MySQL än så länge (finns väl i betan) inte tillåter nästlade frågor så är mina SQL-frågor rätt jobbiga. Det skapas en temporär tabell för varje fråga, kanske kan skriva om det så att den temporära tabellen bara ändras varje dygn istället för vid varje fråga.. Tänkte inte ens på det

Får se om problemet återkommer, då får jag väl sätta mig och skriva om koden (vilket är nåt som ju undviker i det längsta). Borde väl inte klaga, mycket trafik är ju trots allt ett rätt trevligt problem.

Och tack så mycket för välkomnandet. Det är trevligt att vara här
void är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-07, 02:32 #4
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Citat:
Originally posted by php.net
mysql_close() closes the connection to the MySQL server that's associated with the specified link identifier. If link_identifier isn't specified, the last opened link is used.

Using mysql_close() isn't usually necessary, as non-persistent open links are automatically closed at the end of the script's execution. See also freeing resources.
Detta kanske inte hjälper dig men den har hjälpt mig vissa gånger då scriptet mellan MySQL-koden och slutet av programmet tagit tid på sig eftersom anslutningen inte stängs förrän den avslutar det, som det står... t ex om man laddar in en extern URL som tar tid på sig eller inte finns alls. Har även sett den haft förmåga att hänga upp sig då ibland, tror den stänger ner programmet efter 60 sekunder som default om dom gör det. Går att ändra i php.ini filen.
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-07, 17:16 #5
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Om problemet är begränsat till att du får detta felmeddelande tycker jag en väldigt naturlig lösning är att ändra MySQLs antal tillåtna connections.

Mer tips än så kan jag inte ge utan mer detaljer om vad som görs.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-07, 20:39 #6
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
Citat:
Ursprungligen postat av Silon
<!--QuoteBegin--php.net[/i]
mysql_close() closes the connection to the MySQL server that's associated with the specified link identifier. If link_identifier isn't specified, the last opened link is used.

Using mysql_close() isn't usually necessary, as non-persistent open links are automatically closed at the end of the script's execution. See also freeing resources.



Detta kanske inte hjälper dig men den har hjälpt mig vissa gånger då scriptet mellan MySQL-koden och slutet av programmet tagit tid på sig eftersom anslutningen inte stängs förrän den avslutar det, som det står... t ex om man laddar in en extern URL som tar tid på sig eller inte finns alls. Har även sett den haft förmåga att hänga upp sig då ibland, tror den stänger ner programmet efter 60 sekunder som default om dom gör det. Går att ändra i php.ini filen.
[/quote]

Detta kan mycket väl vara en del av problemet. Räknar varje klick på utgående länkar och då stänger jag nog inte själv kopplingen. Ska kika ändra det senare ikväll.

Tackar.
void är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017