Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Är min site snygg? =D

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-10-03, 14:12 #11
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Citat:
Originally posted by scuby@Oct 3 2004, 01:31
Så du äger alla bilderna på sidan eller?
Jag äger de flesta iaf...

qAnnonsq - Jag trodde alla hade det teckensnittet, det blir en triangelpil om du har det iaf. Ska fixa det.

Hur anpassar man för mozilla egentligen?
Vad är det för mening att ha mozilla och firefox om de gör at var och varannan sida ser ful ut, inkl. min.

Fixa en bättre dator så ni klarar att köra explorer! B)
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-03, 14:33 #12
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Citat:
Ursprungligen postat av Sneaky
Citat:
Ursprungligen postat av scuby
Så du äger alla bilderna på sidan eller?
Jag äger de flesta iaf...

qAnnonsq - Jag trodde alla hade det teckensnittet, det blir en triangelpil om du har det iaf. Ska fixa det.

Hur anpassar man för mozilla egentligen?
Vad är det för mening att ha mozilla och firefox om de gör at var och varannan sida ser ful ut, inkl. min.

Fixa en bättre dator så ni klarar att köra explorer! B)
in the words of my generation: omg ffs lol!

:lol:

dags för en grundkurs i webbstandarder kanske?
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-03, 18:31 #13
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
festizs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
Citat:
Ursprungligen postat av Sneaky
Citat:
Ursprungligen postat av scuby
Så du äger alla bilderna på sidan eller?
Jag äger de flesta iaf...

qAnnonsq - Jag trodde alla hade det teckensnittet, det blir en triangelpil om du har det iaf. Ska fixa det.

Hur anpassar man för mozilla egentligen?
Vad är det för mening att ha mozilla och firefox om de gör at var och varannan sida ser ful ut, inkl. min.

Fixa en bättre dator så ni klarar att köra explorer! B)
Det handlar inte om att vi har för dåliga datorer. Det är alltsom oftast ett aktivt val, anledningen är ofta att man i windowsmiljö vill skydda sig mot skadligheter i form av ActiveX-kontroller eller annan skit som kan laddas ner automagiskt i bakgrunden med IE. Eftersom IE används idag av ungefär 90% av världens befolkning så är det klart att flest antal attacker är riktad mot den, använder man då ett alternativ så är sannolikheten att man utsätter sig för en större risk minimal.

Dessutom har alternativen många funktioner som avsaknas i IE, till exempel så tolkar merparten HTML och XHTML mer korrekt än vad IE gör, IE använder en ganska annorlunda boxmodell och har en massa fuffens för sig med en massa kod som bara fungerar i IE och inte är standardiserad. Jag har själv IE, trots att jag kör linux, men jag använder den inte för att surfa, bara testa min projekt som jag utvecklar, jag tycker att alla borde göra likadant, att testa i så många läsare som möjligt, även fast man inte använder den till vardags.

Jag tänker inte starta något browserkrig men jag har hittills bara hört ett argument som i mina ögon kan rättfärdiga användande av IE, nämligen: "Min bank har gjort en så skumt kodad Internetbank att den bara fungerar med Internet Explorer". Själv skulle jag dock bytt bank.

De vanligaste webbläsarna är:
Windows endast:
IE: www.microsoft.com/

Mac endast:
Camino: www.mozilla.org/products/camino/
Safari: www.apple.com/safari/

Samtliga vanliga kontorsplattformar(Mac, Linux, Windows)
Firefox: www.mozilla.org/products/firefox/
Mozilla: www.mozilla.org/products/mozilla1.x/
Opera: www.opera.no/


För att ge lite förslag hur du kommer runt ditt typsnittsproblem så kan jag meddela att det inte är alla som har teckensnittet Wingdins3 det är nämligen inte ens windowsstandard, det är ett tilläggstypsnitt, alla typsnitt som sticker ut lite från standarderna "mono-space", "serif" eller "sans-serif" måste du göra om till bilder.
För att slippa skriva det följande runt all text som ska ha standardtypsnittet:
Kod:
<font face="Tahoma" size="2">
så skulle jag skrivit så här i ditt stylesheet:
Kod:
* {
font-family: Tahoma, sans-serif;
font-size: 10pt;
}
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-03, 19:24 #14
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Jag tycker deisgnen är väldigt dålig.... ger inget bra intryck... ja hade inte köpt nåt på en sådan sida när man får känslan att det är ett hemmabygge... Men den är bättre än förra... du bör nog ta hjälp med designen.

OBS! bara min åsikt

Vill tillägga att idén att plåta tjejer på beachen och lägga upp på nätet är nog ingen smart idé. Det är ok om du fått deras medgivande, annars för du nog tänka om... :P
Klorinsky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-04, 08:40 #15
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
OK, tack för hjälpen...

Angående webbdesignen så säger flertalet att de skulle köpa medlemskap från en utseendemässigt amatörsliknande site än en professionell. Det blir mer spännande då eftersom det redan finns 1 miljon professionella sidor med brudar.

Jag knåpar just nu på den engelska vesionen av sidan:
http://www.rememberthetightones.com/indexen.htm

Är den bättre?
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-08, 07:56 #16
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Originally posted by festiz@Oct 3 2004, 18:31
Det handlar inte om att vi har för dåliga datorer. Det är alltsom oftast ett aktivt val, anledningen är ofta att man i windowsmiljö vill skydda sig mot skadligheter i form av ActiveX-kontroller eller annan skit som kan laddas ner automagiskt i bakgrunden med IE. Eftersom IE används idag av ungefär 90% av världens befolkning så är det klart att flest antal attacker är riktad mot den, använder man då ett alternativ så är sannolikheten att man utsätter sig för en större risk minimal.
Därför har man SP2 installerat i XP... Förebygger att ActiveX kontrollers installeras utan att fråga mycket noggrant först.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-08, 09:45 #17
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Ursprungligen postat av Jester
Citat:
Originally posted by -Sneaky@Oct 3 2004, 14:12
Citat:
Ursprungligen postat av scuby
Så du äger alla bilderna på sidan eller?
Jag äger de flesta iaf...

qAnnonsq - Jag trodde alla hade det teckensnittet, det blir en triangelpil om du har det iaf. Ska fixa det.

Hur anpassar man för mozilla egentligen?
Vad är det för mening att ha mozilla och firefox om de gör at var och varannan sida ser ful ut, inkl. min.

Fixa en bättre dator så ni klarar att köra explorer! B)

in the words of my generation: omg ffs lol!

:lol:

dags för en grundkurs i webbstandarder kanske?
Webstandard är ett bra ord tills man börjar med design totalt uppbyggd runt CSS och inser att ingen webläsare har någon form att standard att fråga om. Det är alltid minst 1 webläsare som tolkar en CSS property olika (och det är olika webläsare, alltså inte bara IE). Suck! Jag har aldrig sett maken till hur många trix och hack man måste köra i CSS'en för att det ska fungera i de olika webläsarna.... och jag är allergisk mot "hack" för någon dag kommer de sluta att fungera (när webläsaren har rättat sin "bugg")
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-08, 12:49 #18
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Citat:
Originally posted by Robert@Oct 8 2004, 09:45
Webstandard är ett bra ord tills man börjar med design totalt uppbyggd runt CSS och inser att ingen webläsare har någon form att standard att fråga om. Det är alltid minst 1 webläsare som tolkar en CSS property olika (och det är olika webläsare, alltså inte bara IE). Suck! Jag har aldrig sett maken till hur många trix och hack man måste köra i CSS'en för att det ska fungera i de olika webläsarna.... och jag är allergisk mot "hack" för någon dag kommer de sluta att fungera (när webläsaren har rättat sin "bugg")
Lösningen är att inte ta sig vatten över huvudet. Jag föredrar en midre komplicerad lösning framför en som kanske är snäppet snyggare. Allting är iofs relativt...
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-08, 15:25 #19
SkyNet SkyNet är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 99
SkyNet SkyNet är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 99
Oftast är tabeller med en stor dos CSS en väldigt bra kombination. Försöker man köra tabellöst så funkar oftast ingenting till slut.

Till Sneaky: Varför inte ha samma design på både den svenska och den engelska hemsidan?
SkyNet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-08, 16:01 #20
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Originally posted by SkyNet@Oct 8 2004, 15:25
Oftast är tabeller med en stor dos CSS en väldigt bra kombination. Försöker man köra tabellöst så funkar oftast ingenting till slut.
Problemet är för dom som vill köra med XHTML att tabeller inte ska användas i layoutsyfte utan endast struktursyfte (att visa data i tabellform).
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017