Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nästa skojarbransch! Kvalitésäkring av E butiker

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-03, 14:29 #31
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
åter igen, problemet är, som det påpekats, att en sidorna som har "trygg" e-handels logga på sin sida just har den på sidan oavsett vad som händer.

för att loggan skall ha nån som helst funktion så bör den vara inlänkad med ett unikt ID från tex trygg-ehandels egna server. Dessutom bör det finnas en funktion så man snabbt hittar information om den butik man är i, inte som nu att man bara får upp en lista på anslutna butiker utan nån som helst övrig info.
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 14:35 #32
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Citat:
Originally posted by rhdf@Apr 3 2009, 14:29
åter igen, problemet är, som det påpekats, att en sidorna som har "trygg" e-handels logga på sin sida just har den på sidan oavsett vad som händer.

för att loggan skall ha nån som helst funktion så bör den vara inlänkad med ett unikt ID från tex trygg-ehandels egna server. Dessutom bör det finnas en funktion så man snabbt hittar information om den butik man är i, inte som nu att man bara får upp en lista på anslutna butiker utan nån som helst övrig info.
Precis, inte direkt svårt att kopiera en bild.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 16:21 #33
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by rhdf@Apr 3 2009, 14:29
åter igen, problemet är, som det påpekats, att en sidorna som har "trygg" e-handels logga på sin sida just har den på sidan oavsett vad som händer.

för att loggan skall ha nån som helst funktion så bör den vara inlänkad med ett unikt ID från tex trygg-ehandels egna server. Dessutom bör det finnas en funktion så man snabbt hittar information om den butik man är i, inte som nu att man bara får upp en lista på anslutna butiker utan nån som helst övrig info.
Åter ingen! Varför skall det vara trygg E handel som delar ut dom här certen? Då skall du som E handlare klara av deras krav, som är väldigt högt ställda vilket uteslutet nystartade företag

Inse att dom vill luras, dom kan luras snyggt. Inse att dom största bedragarna är bär slips och är oklanderligt klädda, kosmetika är ingen garanti att du inte bli lurad. Om du inte gör mellan bena testen på krogen, kan du lika bra ragga upp en transa..:-)

Jag vill att någon opartisk ta den här rollen. Precis som det är en myndighet som delar ut Sprit tillstånd, så bör det vara en myndighet som delar ut cert för e handel.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 16:26 #34
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
För att Trygg E-handel inte bara satt på röven och klagade på ett forum, utan faktiskt gjorde något. Sen om det är bra eller inte tänker jag inte lägga några värderingar i, men de nya förändringarna som kommer till våren är bra (klickar logga, testköp osv.)
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 16:30 #35
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by ztream@Apr 3 2009, 16:26
För att Trygg E-handel inte bara satt på röven och klagade på ett forum, utan faktiskt gjorde något. Sen om det är bra eller inte tänker jag inte lägga några värderingar i, men de nya förändringarna som kommer till våren är bra (klickar logga, testköp osv.)
Det är sant, trygg handel är den som har kommit längst i utvecklingen i den här frågan.

Men fortfarande fel väg att gå.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 18:10 #36
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by klein@Apr 3 2009, 16:21


Jag vill att någon opartisk ta den här rollen. Precis som det är en myndighet som delar ut Sprit tillstånd, så bör det vara en myndighet som delar ut cert för e handel.
Det kan du väl ändå inte på fullaste allvar önska dig? Bara tanken på att tvingas handskas med ytterligare en myndighet ger mig rysningar.

Deras första krav för en certifiering skulle vara att du fyllde i och skickade in 32 olika blanketter årligen. Varje blankett skulle innehåll minst 56 obegripliga fällt. I det fall att du skulle fylla i ett fällt fel så skulle du få betala straffavgift och ytterligare nio blanketter att fylla i.

Det andra kravet skulle vara att din e-butik måste vara tillgänglig för döv-stum-blinda personer som inte kan använda ett tangentbord pga avsaknaden av fingrar. Samt att butiken även finns tillgänglig på samiska, serbokroatiska, swahili och kilskrift.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 18:11 #37
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Klein, varför anser du att trygg e-handel inte är opartisk?

Från början var det i och för sig ett företag som drev det och då tyckte jag inte heller om tanken, men nu är det svensk distanshandel som driver det, vilket jag tycker har gett en skillnad. Förbättringar pågår och jag ser det som bra. Jag ser 1000 gånger hellre att en branschorganisation har en sådant funktion än ett företag, och även om de inte är perfekt på en gång så ser jag en vilja att jobba på det, något jag inte ser hos övriga aktörer. Där ser jag bara SPAM och avgifter än så länge.

Svensk distanshandel är faktiskt den enda branschorganisation som finns för distanshandeln, och e-handel är egentligen bara en ny form av distanshandel.
Vi säljer postorder med katalog på nätet, så enkelt är det.
De har lyckats bra med att jobba tillsammans med myndigheter tidigare för att ställa krav på distanshandeln och på att ha höga krav på sina övriga medlemmar, så jag tror att med tiden kommer det att fungera bra även på e-handeln.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-03, 21:14 #38
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Gustav: Kungligt inlägg.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-04, 08:53 #39
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Citat:
Originally posted by SweCat@Apr 3 2009, 18:11
Klein, varför anser du att trygg e-handel inte är opartisk?
Svensk distanshandel, använder Svensk distanshandel AB för administration och sånt om jag inte missuppfattat stadgarna. Så det är fortfarande någon som ska tjäna pengar inte en "opartisk" förening som styr och ställer.
Kocken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-04, 10:22 #40
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Mailet från Bra-märkt damp ner i emailboxarna till ett par av mina webbsidor som inte är i närheten av att var en webbshop, då kan man fundera på var de har fått dessa adresser från då jag endast har använt dessa på få ställen.

Jag har svårt att se någon nytta med Trygg Ehandel eller liknande organisationer. Det man vet är att anslutna butiker lägger en onödig avgift som kunde användas på ett bättre sätt. Likheterna med katalogföretagen börjar ta sig, så snart har man massa certifierings företag som trygg ehandel som kommer att ringa och försöka sälja in sina loggor eller spama min mailbox.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017