Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Duktig PHP-kodare sökes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-09-08, 21:25 #1
Atlas Atlas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 30
Atlas Atlas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 30
Skulle behöva hjälp av någon som är duktig på PHP och som kan implementera Invision Powerboard med vårt membersystem på siten. Även lite annat smått och gott behövs hjälp med.

Är jävligt akut då vi skulle ha öppnat för ett bra tag sedan men så mitt i allt så drog vår kodare och nu är vi fast
Atlas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-08, 21:33 #2
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Berättar du vad (eller ATT) du är villig att betala tror jag en hel bunt kan nappa.

Och jag tar det som en självklarhet att ni har mer att erbjuda än kapsylöppnare...
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-10, 12:21 #3
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by Silon@Sep 8 2003, 07:33 PM
Och jag tar det som en självklarhet att ni har mer att erbjuda än kapsylöppnare...
Den redan klassiska Kapsylöppnartråden dyker upp igen!

Hehe

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-10, 15:18 #4
Atlas Atlas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 30
Atlas Atlas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 30
Klart rolig tråd med kapsylöppnaren

Saken är det att jag tjänar inget på siten och kommer förmodligen inte att tjäna någon större summa på den heller under dess livstid. Självklart kan man ju inte förvänta sig att folk skall jobba gratis i hur stor utsträckning som helst heller. Saken är det att de kodare jag varit i kontakt med kommer med fantasisummor då de verkar tro man är helt blåst eller drar in miljoner på ett hobbyprojekt.

Som en av kommentarerna sa i kapsylöppnarfallet så OM företaget går bra så står de med storkovan medan kodaren står med en kapsylöppnare. Självklart är det så men vad står ägaren med om hela skiten läggs ner? Då har iaf kodaren en kapsylöppnare medan ägaren har nada....om han inte lagt undan ett ölunderlägg till sig själv that is :P

Hitta folk som vill koda för pengar kan jag kolla gula sidorna och få hundratals på ett par sekunder, ganska dumt att skriva här då om det var det jag var ute efter?

Det som jag ser som gångbart i så fall är att man skaffar en bra relation, kommer överens om en lättare ersättning och om det visar sig att siten går bra och drar in pengar så kan kodaren få mer betalt.
Atlas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-10, 15:20 #5
Neos avatar
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 392
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare
Neos avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 392
Jag kan göra det, mot att jag får ett års gratis annonsering med obeg. visningar/klick.
Neo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-10, 16:32 #6
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Atlas: Hur mycket har de krävt?

Övriga: Våga Vägra Gratisjobb :P Till de som jobbar gratis: tror ni verkligen att ni lättare får jobb inom it-branschen för att ni hjälpt till med någon programmering på en hobbysida?
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-10, 16:38 #7
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
Citat:
Originally posted by dm.se@Sep 10 2003, 01:32 PM
Till de som jobbar gratis: tror ni verkligen att ni lättare får jobb inom it-branschen för att ni hjälpt till med någon programmering på en hobbysida?
Faktist ja för mig har det varit så jag har arbetat på lite mindre gratis projekt fast kanske inte varit direkt hobby webbsidor utan för det mesta företag eller liknande men även privat personer har jag jobbat åt. Ofta har det slutat att jag fått lite pengar även om jag gjort jobbet gratis från början. Men jag tycker det är kul att jobba med webbsidor och det runt omkring så mig gör det inte jätte mycket

Får faktist ofta mail osv från folk som undrar vad jag skulle ta för att göra olika saker för dom har hört från andra att jag hjälpt till lite här och var.

Ps. Kanske börjar bli lite offtopic?
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017