Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Orderkoppling till PacSoft

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-25, 22:28 #1
ptk1 ptk1 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 3
ptk1 ptk1 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 3
Vi behöver effektivisera admindelen i vår webshop som idag är stationerad hos Binero webhotell. Fakturor skapas automatiskt men ordern måste manuellt skrivas in i PacSoft för skapande av fraktetiketter etc. Jag har läst det mesta som finns att läsa om PacSofts orderkoppling som alltså överför nödvändig orderinformation till PacSoft med några få klick.

Problemet är att vi jobbar på spridda orter i Sverige och därför skulle en serverinstallerad Orderkoppling vara den utlimata lösningen, så vi slipper installation av insticksmodul etc, ibland jobbar vi bakom tillfälliga datorer med internetuppkoppling tex.

Jag vet att många butikslösningar som tex e-butik.se, startabutik.se, etc har en sådan orderkoppling men vi vill ha kvar vår egen webshop och implementera en egen Orderkoppling.

Binero kan inte hjälpa oss eftersom de inte har insticksmodulen installerad och inte kan tänka sig att göra det heller.

Kan man hyra in sig på en VPS och installera insticksmodulen där kanske?

Är det någon som har arbetat med en sådan lösning och kan bidra med lite input?

Tacksam era idéer. Och God Jul.

Mvh
PT
ptk1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-09, 11:39 #2
ptk1 ptk1 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 3
ptk1 ptk1 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 3
Hej,

Nu har jag kollat upp detta närmare och funnit att det är rätt onödigt att installera själva insticksmodulen för Orderkopplingen på en server, när den kan installeras på den lokala datorn.

Däremot skulle jag vilja att insticksmodulen, som pekar till en specifik mapp under vilken ordrarna ligger (och därifrån laddar upp ordrarna till PacSoft Online), ska peka till en virtuell adress, tex till vår webshop. Det är nämligen där som ordrarna kommer att skapas och exporteras automatiskt till XML-format (till en speciell mapp på webhotellet). Såsom insticksmodulen fungerar idag så kan den bara peka till en mapp under den lokala datorn eller nätverket på vilken den är installerad och det passar inte oss eftersom vi är så pass spridda i landet och reser ofta. Dessutom måste man spara ner den specifika mappen manuellt för varje order eller ordergenomgång från webhotellet, vilket bara skapar merarbete.

Enligt PacSoft support kan programmet inte peka till en virtuell adress men jag tycker att det inte borde vara några konstigheter att göra en egen ändring i programmet. Finns det någon med liknande erfarenheter så hör gärna av er! Tacksam all input på ovanstående resonemang.

Med vänliga hälsningar
och God Fortsättning
PTK
ptk1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-22, 17:20 #3
roberthogbergs avatar
roberthogberg roberthogberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 81
roberthogberg roberthogberg är inte uppkopplad
Medlem
roberthogbergs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 81
Hej ptk1!

Skulle det inte gå om du t.ex. använde Webdrive eller liknande program som gör att du kan koppla en lokal hårddisk beteckning (ex. D till valfri mapp du har FTP tillgång till?

Mvh Robert
roberthogberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017