Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


POSTEN SUGER

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-12, 00:40 #1
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Nu är jag så djävla sur på posten så jag kokar. Gjorde en beställning från england den 20:e nov som skickades med DPD paket den 24:e och den 27:e nov ändrades statusen på postens hemsida till "adressanten okänd, paketet returneras". Jag ringde posten för att få klarhet i vad som hänt och varför det inte levererats, men det gick inte få några besked. Det tog ända till den 8:e dec innan paketet var tillbaka hos avsändaren, som kontrollerade adressuppgifterna och skickade igen den 10:e dec. Och så igår händer samma sak, statusen ändras till "adressanten okänd, paketet returneras" och paketet är åter på väg att lämna Sverige.

Vad ska man göra? Man känner sig djälva hopplös, finns ingen posten som vet nått eller har lust hjälpa till. Chafförerna som kör ut paketen verkar vara riktiga djävla megaidioter utan grundläggande läskunskaper och man som kund kan inte få sitt paketet som man betalt stora pengar för och är i akut behov av.

HATA POSTEN!
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 00:42 #2
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
varför kan inte posten hjälpa till?

Står det inte ditt namn på paketet eller?

låter skumt...
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 00:52 #3
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Posten verkar vara dåliga på DPD-paket. Jag beställde ett paket från Storbritannien. Två veckor efter att det hade skickats iväg ringde jag leverantören och frågade var paketet var någonstans. Det hade kommit till Sverige redan två dagar efter beställningen och efter det visste de inte, men de hänvisade till Posten. Jag ringde Posten som gav mig ett spårningsnummer och då kunde jag se hur paketet de senaste två veckorna hade åkt runt mellan olika sorteringsplatser i Jönköping. Jag bodde i Huskvarna utanför Jönköping så paketet hade alltså varit inom en mil från mig de senaste två veckorna. På vissa platser hade paketet varit flera gånger, och när jag väl lyckades få tag på det så var kartongen helt fullklistrad med Postens streckkoder.

Det stod både mitt namn och min adress på paketet.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 00:53 #4
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Mitt företag fick ingen post överhuvudtaget i över en månad. Efter säkert tio telefonsamtal och lika många besök från mig så började posten trilla ner i brevlådan igen - men tyvärr så var det andras post och inte våran...

Posten är en lång kedja. Och en kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk. Det räcker med att en klåpare inte gör sitt jobb för att allting ska gå åt skogen.

Det kan ju bara vara en tidsfråga innan någon förtvivlad stackars företagare självmordsbombar ett postkontor...
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 00:57 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Originally posted by robertsson@Dec 12 2008, 01:40
Nu är jag så djävla sur på posten så jag kokar. Gjorde en beställning från england den 20:e nov som skickades med DPD paket den 24:e och den 27:e nov ändrades statusen på postens hemsida till "adressanten okänd, paketet returneras". Jag ringde posten för att få klarhet i vad som hänt och varför det inte levererats, men det gick inte få några besked. Det tog ända till den 8:e dec innan paketet var tillbaka hos avsändaren, som kontrollerade adressuppgifterna och skickade igen den 10:e dec. Och så igår händer samma sak, statusen ändras till "adressanten okänd, paketet returneras" och paketet är åter på väg att lämna Sverige.

Vad ska man göra? Man känner sig djälva hopplös, finns ingen posten som vet nått eller har lust hjälpa till. Chafförerna som kör ut paketen verkar vara riktiga djävla megaidioter utan grundläggande läskunskaper och man som kund kan inte få sitt paketet som man betalt stora pengar för och är i akut behov av.

HATA POSTEN!
Gå in på kontoret och kräv att få träffa den lokala chefen och visa upp dig och kräv en förklaring, gå inte därifrån förrän du får en rimlig förklaring och att du klargör för denne att du kräver ekoomisk ersättning eftersom du inte kan leverera en beställd vara till din kund (elelr vad du nu har för giltiga skäl).
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 00:59 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Originally posted by Gustav@Dec 12 2008, 01:53
Mitt företag fick ingen post överhuvudtaget i över en månad. Efter säkert tio telefonsamtal och lika många besök från mig så började posten trilla ner i brevlådan igen - men tyvärr så var det andras post och inte våran...

Posten är en lång kedja. Och en kedja är aldrig starkare än sin svagaste länk. Det räcker med att en klåpare inte gör sitt jobb för att allting ska gå åt skogen.

Det kan ju bara vara en tidsfråga innan någon förtvivlad stackars företagare självmordsbombar ett postkontor...
Varje försändelse hanteras av ca 40 personer innan den når adressaten, i alla fall var det så när jag jobbade på posten i mitten på 80-talet.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 01:01 #7
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Jag får grannens post varje dag nästa på kontoret, våra företagsnamn börjar med Swe så de verkar inte läsa mer än 3 första bokstäver. Nu är jag så snäll så jag går ner och slänger in den i grannens brevlåda och han i min men alla är inte så snälla. Och posten gör ofta fel, men citymail och andra är ännu sämre så
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 04:42 #8
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Citat:
Originally posted by ConnyWesth@Dec 12 2008, 01:59
Varje försändelse hanteras av ca 40 personer innan den når adressaten, i alla fall var det så när jag jobbade på posten i mitten på 80-talet.
Problemet idag är väl snarare det motsatta, att allt, inkl. optisk läsning av adresser sker maskinellt.

Det var roligare förr, helt klart, Posten var en trevlig familj att växa upp i, speciellt post och pakethanteringen i Västberga/Söder, men den hanteringen är ju helt enkelt inte ekonomiskt försvarbar idag, det är en annan värld, idag får man nog inte jobba på Posten som 12 åring, oavsett vem ens mamma är, eller göra världens största gummibandsstudsboll på arbetstid.

Men jag tycker hanteringen av Posten är sorglig, från separationen av Kassaservice, för att sen lägga ner det, och att man nu t.ex. tar bort dessa tjänster från lantbrevbäringen, jag är helt på det klara med att posthantering á la 80-tal inte är försvarbar idag, och i mångt och mycket inte behövs, men många av dom tjänster man avvecklat handlar ju om grundläggande behov som staten bör se till att dom tillhandahåll om man t.ex. inte vill avveckla glesbygden helt.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 09:18 #9
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Jag låter skicka ca 150 paket från England varje år direkt till kund i Sverige. Det är DPD-paket. Och jag måste säga att det fungerar ganska bra. Men det är knappast poståkeriets förtjänst. Merparten går nämligen till privatpersoner och då får de ju själva hämta det på utlämningsstället eller be lantbrevbäraren köra ut det och det fungerar.

MYCKET värre är det då kunden är ett företag och paketet ska köras ut. Jag har kunder som nästan lägger på luren i örat på mig då de hör att det är Poståkeriet som ska leverera. Då kommer det aldrig fram till oss och liknande kan man få höra. Och mycket riktigt, de paketen kan man hitta lite överallt. Hos andra företag tex.

Är det någon här som har koll på hur danska posten fungerar och hur det kan komma sig att de har utdelning av post flera gånger per dag och lördagar, om jag nu inte är felinformerad. Bra låter det i alla fall.
Tomas J är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-12, 09:35 #10
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
Vi får också fel saker, har hänt att vi fått Läns Ordnings Polisens post (LOP) både paket och brev. Lika så får de våra saker med jämna mellanrum, dom sitter en bit härifrån, men som sagt, ibland går det för fort på posten...

Men nu sen vi är bundis med postchauffören har det funkat riktigt bra.. (man blir bundis om man tvingas åka och hämta/lämna paket)
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017