Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Validering av epostadresser

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-07-07, 00:46 #1
Dunc Dunc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 90
Dunc Dunc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 90
Är det någon annan som märkt av en ökande användning av tjänster som mailinator.com, vilka gör att användaren "lånar" en mail under ett par minuter?

De behöver inte ens gå igenom proceduren att skapa en användare som på hotmail/yahoo. vilket innebär ett enkelt skydd mot de som missbrukar tjänsterna (tar ju trots allt lite tid att skapa nya konton). De går helt enkelt in på sidan och skriver sitt username och ser all epost som mottagits på det kontot de senaste minuterna.

Någon som lagt in skydd mot dessa? Gav det resultat eller stör det bara användarna?
Dunc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-07, 01:44 #2
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Bara att blocka domännamnen... Ser inte riktigt varför det skulle vara ett hinder för besökarna.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-11, 13:51 #3
brimbas avatar
brimba brimba är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 5
brimba brimba är inte uppkopplad
Nykomling
brimbas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 5
Jag tycker också du ska blockera, skriver man inte in en seriös email address så är risken väldigt stor att användaren ej har i mening att vara seriös, sånna medlemmar vill väl ingen ha?
brimba är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-12, 14:34 #4
xix xeaons avatar
xix xeaon xix xeaon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 50
xix xeaon xix xeaon är inte uppkopplad
Medlem
xix xeaons avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 50
Blocka direkt! Men jag kan inte förstå varför allt fler och fler internetanvändare blir oseriösa. Man blir väll medlem på en sida för att man vill vara på sidan och komma åt allt och sånt? Jag tycker att det verkar som om fler och fler bara gör en massa onödiga saker. Nu måste man ju använda sig av bilder med koder i registreringen för att inte någon ska skapa en miljon onödiga användare. Jag förstår inte meningen med detta...
xix xeaon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-13, 01:42 #5
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Min uppfattning är att majoriteten av dessa användare är trötta på spam helt enkelt. Att ange sin epostadress till en webbtjänst på internet innebär en stor risk för spam.

pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-13, 18:47 #6
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
Citat:
Originally posted by pontus@Jul 13 2004, 01:42
Min uppfattning är att majoriteten av dessa användare är trötta på spam helt enkelt. Att ange sin epostadress till en webbtjänst på internet innebär en stor risk för spam.

Medhåll. Om man ägnar 2 sekunder åt att tänka som en "användare" och inte som tjänstleverantör så förstår man direkt problematiken. Personligen har jag en cache-all adress på en av mina privata konton vilket jag använder för såna registreringar på så sätt att varje registrering får "egen adress" som bara används till det.

Skulle det börja komma spam på den adressen så vet jag var det kommer ifrån och kan enkelt blocka all mail som kommer därifrån.

Det skulle aldrig falla mig in att skriva in en "seriös" mailadress till någon registrering som helst, där jag inte representerar mitt företag.

Zoran
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-15, 18:38 #7
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Seriösa sidor ser till att inte deras medlemmars e-post-adresser kommer i hand till spamers och om man som användare tänker innan man registrerar sig så kan man lista ut vilka sidor som man slipper spam ifrån.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-16, 09:55 #8
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
Citat:
Originally posted by FredrikMH@Jul 15 2004, 18:38
Seriösa sidor ser till att inte deras medlemmars e-post-adresser kommer i hand till spamers och om man som användare tänker innan man registrerar sig så kan man lista ut vilka sidor som man slipper spam ifrån.
Jag har fått en del spam på den adressen jag använde att registrera mig på Sun-s hemsida. Om jag hade fått tänka efter så hade jag nog kommit fram till att den är seriös.

/Zoran
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017