Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


från 3:e till 24:e plats hos Google....

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-27, 13:17 #41
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Citat:
Originally posted by Attila@Dec 21 2007, 11:57
Eller kanske Google folk läser dessa sidor och antecknar....
Det intressanta i sammanhanget att även Google använder Sponsrade länkar i serp, så det är tydligen så att dem vill äta upp hela kakan Deras Sponsrade länkar på höger sidan hamnar ofta även högst upp på serpen, dock markaerade med ljusgul bakgrund och text: Sponsrade länkar (som jag alltså gjorde också..)
För min del återstår dilemmat: Behålla seo länkarna som trots allt håller min sida flytande ekonomiskt och strunta i att min sida hittas inte i serpen med mina viktiga sökord ELLER säga upp avtalet med min sponsor, eller sätta nofollow, som kanske betyder att jag förlorar denna sponsor.
En annan mycket intressant slutsats som jag kan dra av detta är att för Google är samhällsnyttan underordnat den ekonomiska visnten. I mitt fall handlar det om att min Portal i min kommun (geoografiskt begränsad) är den viktigaste infokällan för människor här, men detta överväger tydligen inte det lilla faktum att jag har även 5 sponsrade länkar på min sida (som i sig möjliggör ekonomiskt att jag kan vara samhällsnyttig).
Google väljer då att strypa sök-strömmen av infohungriga människor till min sida pga 5 sponsrade länkar, av skäl alltså som i slutändan handlar om Googles ekonomiska hegemoni över intäkter kring sponsrade länkar. Very Badwill
Google har ingeting mot sponsrade länkar, men om länkarna ser ut som om de ligger där för att flöda länkkraft (om de ej är försedda med rel=nofollow) så kommer Google att tolka det som ett försök att manipulera indexet. Vilket det ju faktiskt handlar om.

Jag har pmat dej.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-27, 19:55 #42
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 145
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 145
Just nu läser jag om hur Google bannar originalsidorna och inte kopiorna alltså! vid duplicate content, som KAN ha med min sidas försvinnande att göra. (finns ingen sida i site: cache: link: referrers: (ok, där finns 1 link kvar

Samtidigt vill jag klistra in två satser från två olika Google sidor, tolka hur nu vill:

"Vi accepterar inte betalning för att bli inkluderad i vårt index och vi påverkar inte våra sökresultat manuellt."
http://www.google.se/support/bin/ans...334&topic=8996

kontra

Vid Spamrapport: .."I särskilt flagranta fall tar vi bort spammarna omedelbart från vårt index så att webbplatsen inte visas i sökresultatet alls. "
http://www.google.com/contact/spamreport.html
Attila är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-31, 10:13 #43
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 145
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 145
Ordningenär återställd!

Åter till plats 4 från ingenstans, på två veckor!

Fråga inte hur och varför, det vet jag inte. Några saker som ni tipsade om belv fixade, andra inte ( i brist av kunskap). Men voilá....sidan är där igen...

tackar för era hjälp!
Attila är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017