Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


SEO företagen klara inte biffen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-26, 10:18 #1
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Dags att inse att SEO företagen klara inte av det dom utger sej för. Såg att en stor bygghandelskedja hade sökordsoptimerat på en käntverktygsnamn. Dom ligger på 3:e plats.. Dom hade anlitat ett av det stora pojkarna inom den SEO branschen.

Jag ligger med min uppdragsgivars onlinebutik på 8:e plats , jag har inte hållit på länkar eller någonting, utan bara lagt upp ett öppet innehållet och bara ladda upp en sitemap till google.

Nu iförsej konkurasen om detta sökord inte så där jättestor..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-26, 11:13 #2
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Problemet är att flera SEO-företag lägger störst vikt på länkar. I takt med att Google gör länkar mindre viktiga kommer också SEO-företagen få det svårare.

SEO i framtiden kommer antagligen vara en engångskostnad eller möjligtvis att man hyr en "sökredaktör" vars uppgift är att göra texterna sökmotorvänliga.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-26, 12:23 #3
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Spindel@Nov 26 2007, 12:13
Problemet är att flera SEO-företag lägger störst vikt på länkar. I takt med att Google gör länkar mindre viktiga kommer också SEO-företagen få det svårare.

SEO i framtiden kommer antagligen vara en engångskostnad eller möjligtvis att man hyr en "sökredaktör" vars uppgift är att göra texterna sökmotorvänliga.
Ja, ett öppet innehåll kommer vara viktigare plus att länka från "bra" hemsidor väger tungre..

Vad den här killen säger ( http://www.idg.se/2.1085/1.132791 ) , stämmer ju! Mycket av innehållet på webben börja likna geggamoja mer än bra innehåll.

Driver själv ett fourm, får varje natt 2-3 skräp användare som vill använda forumet för SEO , dock har dom inte mycket att hämta eftersom i forumets regelmente tilllämpas 110% nolltolernas emot spamanvändare.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-26, 15:48 #4
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Precis som med alla andra områden så kommer vi säkert att se en utgallring bland företagen inom några månader. Då kommer de som kan sin sak och kan utvecklas och hitta metoder för att använda Google till sidornas förtjänst att leva vidare medan de som sysslar med black hat eller äldre sätt att tappa kundandelar.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-26, 23:36 #5
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
De flesta större bolagen säljer egentligen bara länkar. De har några hundra (ibland tusentals) webbsidor där de lägger upp länkar till kunden. Men det räcker självfallet inte för att nå en förstaplats på lite svårare sökord. Då krävs det att man optimerar onpage och att man får relevanta och ”tunga” inlänkar. Det är tidskrävande och kostar pengar. Med tanke på att butiker som köper SEO ofta inte betalar mer än någon tusenlapp i månaden, så kan man inte förvänta sig mer av seo-bolagen heller.

Även om många på WN säkert anser att flera större seo-bolag gör ett dåligt jobb, så tror jag att de har många nöjda kunder. Många kunder tycker att det är bra, bara de finns med på förstasidan när någon söker efter deras produkter. Ofta är det egentligen inte lönsamt att försöka sig på en förstaplats. Att komma med på förstasidan är ofta lätt, men att komma på förstaplats tar tid.

Man måste alltid sätta resultat i relation till pris. Ofta är kunden för snål för att betala för ”riktig” seo. Det är ungefär som att betala en målare en femhundring och sedan klaga på att han bara målade ena husväggen. Man får helt enkelt det man betalar för.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-27, 08:44 #6
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Gustav@Nov 27 2007, 00:36
De flesta större bolagen säljer egentligen bara länkar. De har några hundra (ibland tusentals) webbsidor där de lägger upp länkar till kunden. Men det räcker självfallet inte för att nå en förstaplats på lite svårare sökord. Då krävs det att man optimerar onpage och att man får relevanta och ”tunga” inlänkar. Det är tidskrävande och kostar pengar. Med tanke på att butiker som köper SEO ofta inte betalar mer än någon tusenlapp i månaden, så kan man inte förvänta sig mer av seo-bolagen heller.

Även om många på WN säkert anser att flera större seo-bolag gör ett dåligt jobb, så tror jag att de har många nöjda kunder. Många kunder tycker att det är bra, bara de finns med på förstasidan när någon söker efter deras produkter. Ofta är det egentligen inte lönsamt att försöka sig på en förstaplats. Att komma med på förstasidan är ofta lätt, men att komma på förstaplats tar tid.

Man måste alltid sätta resultat i relation till pris. Ofta är kunden för snål för att betala för ”riktig” seo. Det är ungefär som att betala en målare en femhundring och sedan klaga på att han bara målade ena husväggen. Man får helt enkelt det man betalar för.
SEO företagen gör ett dåligt! Eller rättare sagt SEO arbetet ligger på Webmaster eller konstruktören av hemsidan.. Att köpa bulk förpackning på med länk är frågan om det ger så mycket.

Det är ju dessa bulk sidor som sunkar ner internet, jag skulle aldrig betala flera tusenlappar i månade för de SEO arbete jag nämnde tidigare, särskilt när jag åt min uppdragsgivare kan leverar ett bättre resultat om några mån, än den dyra SEO firman.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-27, 17:09 #7
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Citat:
Originally posted by klein@Nov 27 2007, 08:44
SEO företagen gör ett dåligt! Eller rättare sagt SEO arbetet ligger på Webmaster eller konstruktören av hemsidan.. Att köpa bulk förpackning på med länk är frågan om det ger så mycket.

Det är ju dessa bulk sidor som sunkar ner internet, jag skulle aldrig betala flera tusenlappar i månade för de SEO arbete jag nämnde tidigare, särskilt när jag åt min uppdragsgivare kan leverar ett bättre resultat om några mån, än den dyra SEO firman.
Du tycker så för att du sitter i en situation där du har flera valmöjligheter och kan jämföra. Om du har kunskapen om SEO så gör oftast ett bättre jobb själv, kanske till och med ett mycket bättre jobb.

Men har du köpt en färdig webbshop, slängt in produkterna och kan i princip ingenting själv. Då sitter man i en annan situation och valmöjligheterna är inte längre lika många.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-27, 17:32 #8
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH
Citat:
Ursprungligen postat av klein
SEO företagen gör ett dåligt! Eller rättare sagt SEO arbetet ligger på Webmaster eller konstruktören av hemsidan.. Att köpa bulk förpackning på med länk är frågan om det ger så mycket.

Det är ju dessa bulk sidor som sunkar ner internet, jag skulle aldrig betala flera tusenlappar i månade för de SEO arbete jag nämnde tidigare, särskilt när jag åt min uppdragsgivare kan leverar ett bättre resultat om några mån, än den dyra SEO firman.
Du tycker så för att du sitter i en situation där du har flera valmöjligheter och kan jämföra. Om du har kunskapen om SEO så gör oftast ett bättre jobb själv, kanske till och med ett mycket bättre jobb.

Men har du köpt en färdig webbshop, slängt in produkterna och kan i princip ingenting själv. Då sitter man i en annan situation och valmöjligheterna är inte längre lika många.
Så är det alltid! En småföretagare som kan bokförening kan antaligen tjäna mer pengar än en som inte kan det.. Men frågan om SEO tjänserna är värda dom där tusenlapparna i mån..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-27, 19:51 #9
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Om man kan ta sig från ingenstans till plats 3 på sökresultaten så är det väl värt det i min mening.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-27, 20:12 #10
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
3:e plats? Låter som en klassik sandboxposition. Inom ett halvår så ligger de högre till.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017