Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Catwebb

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-07-18, 01:20 #1
Catwebb Catwebb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 8
Catwebb Catwebb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 8
Hej!

Med detta vill jag säga mitt:

För det första att någon anklagar oss för plagiat/kopia eller likn. stämmer inte alls. Att det finns konkurenter är det enda som är sant (för vår del).

Att det "råkar" vara en annan sajt med likn. namn var inte bra. Istället att vända sig till mig (från början) och inte snacka massa skit , och lösa problemet, gör man bort sig och sprider falska rykten.

Men ändå ställer jag/vi upp och försöker lösa "problemet" genom det bästa lösningen. Man skall betala lika mycket vad vi har betalat (domänkostnader). Inte en krona mer. Och för det "skitsskrivning" om en annan sajt ( dinannons.se), ville vi ha kompensation i form av "rättelse" med samma tyngd. Nej, det gick inte. Att erbjuda halvlösningar är inget för oss.

Men,men..

Det går att tjäna pengar på sidan.

Att jag skriver vi , då menar jag, jag (sidan är registrerad i mitt namn) och 2 kompisar . Hobby eller ?

För resten är det inte straffbart att skriva skit om en annan sajt ?



Men fortfarande går det att rätta till vissa saker.

Så hitta inte på massa falska saker.

Och till slut besök catwebb
Catwebb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-07-18, 01:28 #2
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Citat:
Originally posted by Catwebb@Jul 17 2003, 11:20 PM
För resten är det inte straffbart att skriva skit om en annan sajt ?
Det finns något som kallas yttrandefrihet. Jag har därmed rätt att skriva "Aftonbladet.se är så ful och dålig så att det stinker om den". Däremot finns det något annat som kallas "förtal". Det är straffbart. Något sådant har jag dock inte sätt spår av här på WN.
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-07-18, 01:31 #3
Catwebb Catwebb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 8
Catwebb Catwebb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 8
Precis. Rätt.

Jag menade inte här på sidan. Sidan är hur bra som helst.
Catwebb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-07-18, 02:03 #4
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by Catwebb@Jul 17 2003, 11:20 PM
Hej!

Med detta vill jag säga mitt:

För det första att någon anklagar oss för plagiat/kopia eller likn. stämmer inte alls. Att det finns konkurenter är det enda som är sant (för vår del).

Att det "råkar" vara en annan sajt med likn. namn var inte bra. Istället att vända sig till mig (från början) och inte snacka massa skit , och lösa problemet, gör man bort sig och sprider falska rykten.

Men ändå ställer jag/vi upp och försöker lösa "problemet" genom det bästa lösningen. Man skall betala lika mycket vad vi har betalat (domänkostnader). Inte en krona mer. Och för det "skitsskrivning" om en annan sajt ( dinannons.se), ville vi ha kompensation i form av "rättelse" med samma tyngd. Nej, det gick inte. Att erbjuda halvlösningar är inget för oss.

Men,men..

Det går att tjäna pengar på sidan.

Att jag skriver vi , då menar jag, jag (sidan är registrerad i mitt namn) och 2 kompisar . Hobby eller ?

För resten är det inte straffbart att skriva skit om en annan sajt ?



Men fortfarande går det att rätta till vissa saker.

Så hitta inte på massa falska saker.

Och till slut besök catwebb
Adis, ta inte detta så personligt.

Men du är en idiot, varför är rätt enkelt. Du registrerade domänen 16/6-03
och skriver redan på hemsidan:
"Mer än 10 000 besökare dagligen och det endast på första sidan av "Catwebb.se"

Den dagen.
Du är inget annat än en billig kopia.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-07-18, 02:07 #5
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Citat:
Originally posted by Catwebb@Jul 18 2003, 01:20 AM
Och till slut besök catwebb
Hade du haft länkar som funkar hade nån kanske orkat...

någon skriftlig rättelse anser jag inte dig vara berättigad till då det är ett så uppenbart fall av plagiat på någon annans ide+domän, men det är klart, det är min personliga åsikt.

Nejdu, sälj domänen för priset du köpte den för & dra igång något seriöst du kan tjäna pengar på istället, jag personligen tror inte att man i det långa loppet kan tjäna pengar på att plagiera andra siter såpass uppenbart, kom med unika ideer istället vetja.

Tillagt: Kunde fan inte låta bli, känner ni igen kartan på dinannons.se? Den fanns på blocket.se under något år tidigare.. plagiat? Åh nej... bort med skiten illa kvickt, blocket är ett -stort- varumärke i sverige idag. Vill ni slippa vite etc så ja... bort.

Mvh, Tobias
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-07-18, 02:52 #6
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Om man tittar på Catwebb ur en vinkel som jag brukar se på sidor så blir man lite konfunderad.

Jag letar ofta "vanliga" sidor att annonsera på och lika förvånad blir jag nästan varje gång när man mejlar och frågar hur många unika besökare sidan i fråga har.
I 19 fall av 20 får man ett svar om att det är ofantligt mycket mer trafik än vad dom själva uppger vid första kontakten.

Jag kräver ALLTID att sidor som jag annonserar på visar upp en "tredje-parts-räknare" så att man kan få ett ärligt svar. Jag lägger 20-30.000.-/månaden på annonsering så jag är väldigt noga med var jag stoppar mina slantar.

I Catwebb's fall så kan man se 3 olika uppgifter om besökarantal, om man klickar på "Marknadsföring" kan man läsa följande:

"Hur många besökare kommer att se min annons?
Catwebb har idag drygt 2000 unika besökare per/dag (60000/månad) så din annons blir väl exponerad. Hur många som verkligen blir intresserade att besöka din tjänst beror på hur intressant din annons och tjänst är..."

Tittar man på Catwebb's profil här i forumet så är det 5000 och på hemsidan som Pekay skrev 10.000. Vi har alltså 3 olika siffror... Varför inte installera en tredje-parts-räknare" på sidan så är det slut tjafsat om den saken.

Är det förresten nån som har någon vettig sida med ett "ärligt" bra besökar-antal
som vill ha en seriös sexshop som annonsör?

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-07-18, 03:06 #7
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Citat:
Tittar man på Catwebb's profil här i forumet så är det 5000 och på hemsidan som Pekay skrev 10.000. Vi har alltså 3 olika siffror... Varför inte installera en tredje-parts-räknare" på sidan så är det slut tjafsat om den saken.
Anledningen är med största sanolikhet enkel. Har har antagligen inte 2000, 5000 eller 10.000 unika besökare om dagen utan kanske 100... Så han har inget att tjäna på att göra detta. Men vi kan ju hoppas på det bästa...

Citat:
Är det förresten nån som har någon vettig sida med ett "ärligt" bra besökar-antal
som vill ha en seriös sexshop som annonsör?
Beror givetvis på betalningen. Per klick, banner vissning, % på order ect. Och inte minst, hur mycket? Eller är sånna uppgifter något du föredrar att ta privat?
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-07-18, 03:13 #8
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Beror givetvis på betalningen. Per klick, banner vissning, % på order ect. Och inte minst, hur mycket? Eller är sånna uppgifter något du föredrar att ta privat?
Jag är öppen för alla vettiga förslag, jag har ett väl fungerande affiliate system där jag betalar x antal kronor/sale.

Jag köper gärna bra svensk trafik också.

Jag har även krav på att företagen som jag annonserar hos innehar F-skattsedel.

Mejla mig så kan vi fortsätta diskussionen där.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-07-18, 16:29 #9
Catwebb Catwebb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 8
Catwebb Catwebb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 8
Jag vill inte kommentera era inlägg. Känns meningslöst. Jag ville inte heller skriva här om catwebb men eftersom jag kände mig tvungen till det, gjorde jag det.

Och som sagt :

1. Jag är beredd att överlåta domäner catwebb till henne (det var jag från första början och jag tjänar ingenting på det).

2. Att ha det innehåll på sin sida ang Dinannons , som hon har, skadar min verksamhet (har bevis). Så jag vill att hon ta bort det . Kanske straffbart? Inte kanske utan det är det.

3. Hon har ingen anledning att skriva "skit" om dinannons/catwebb.


4. Varför så stor snack om antalet besökare på Catwebb . Det har inte med saken att göra.

MVH
Adis
Catwebb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-07-18, 16:43 #10
Viktors avatar
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Viktors avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Citat:
1. Jag är beredd att överlåta domäner catwebb till henne (det var jag från första början och jag tjänar ingenting på det).
Bra för dig, lättar det ditt samvete så visst.

Citat:
2. Att ha det innehåll på sin sida ang Dinannons , som hon har, skadar min verksamhet (har bevis). Så jag vill att hon ta bort det . Kanske straffbart? Inte kanske utan det är det.
Om det är ren lögn som hon skriver så kan det betyda att det rör sig om ett lagbrott. I annat fall så har du bara dig själv att skylla.

Citat:
3. Hon har ingen anledning att skriva "skit" om dinannons/catwebb.
När en annan webmaster skapar en konkurrerande sida med väldigt likt domännamn så har man anledning att slå tillbaka. Finns inte mycket att göra år folk med låg moral men man ska inte låta bli att försöka.

Citat:
4. Varför så stor snack om antalet besökare på Catwebb . Det har inte med saken att göra.
Om du sitter och skickar ut mail med falska siffror till "våra" webmastrar som slänger ut stora summor pengar på annonsering så är det helt klart relevant för oss. Fula fiskar ska skjutas och om du är en sådan tänker jag inte kommentera. I vilket fall som helst är det mycket relevant om du marknadsför din sida med påhittade siffror.
Viktor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017