FAQ |
Kalender |
2006-08-08, 18:20 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vet inte varför, men det är en viss tillfredställelse i att klaga och sedan se reultat. En ovanligt dålig, men påstridig och även ohyfsat säljare ringde från BBB (eller snarare något telemarketingbolag som för viasats räkning ringde folk i BBBs kundregister) tidigare i sommar och jag reagerade.
Slutade med att de faktiskt letade upp killen och i alla fall gjorde någon form av åtgärd vilket väl var m er än jag innerst inne trodde, men i alla fall hoppades på. Jag har lagt upp hela historien här för den som vill läsa. |
||
Svara med citat |
2006-08-08, 18:29 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hehe, härligt att se lite action. Oftast fortsätter ringandet.
|
||
Svara med citat |
2006-08-08, 18:48 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det låter ju fint i alla fall.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-08-08, 18:55 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tycker dock lite synd om personen som ringde.
Var säkert en ung person som inte hunnit lära sig vett inom företagen och på det fick ?sparken? Är väl dock inte så man bör prata, även om man är helt ny (: |
||
Svara med citat |
2006-08-08, 18:57 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi har tagit i med "hårdhandskarna" mot telefonsäljarna
som en tid efter ombildningen av bolaget var en ren PLÅGA! 1) Samtal gallras bort redan innan säljaren når sitt mål (Beslutsfattare) 2) Vi ber ALLTID om att bli borttagen från deras ring-listor/register. 3) Mitt direktnummer och mobilnummer är "hemligt" utåt. Kunder och samarbetspartners kan alltid nå mig. 4) organisationen är "piskad" att tänka på vart och hur vi lämnar ut våra uppgifter. |
|||
Svara med citat |
2006-08-08, 18:57 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Lite i stil med Cancel AOL
|
|||
Svara med citat |
2006-08-08, 18:58 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är bra att det finns personer som vidtar åtgärder. En del struntar i jobbiga telefonförsäljare, men detta fallet var ju inte helt vanligt heller.
|
||
Svara med citat |
2006-08-08, 19:41 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har själv haft erfarenhet av en telefonförsäljare som kallade mig dum och slängde på luren i örat. Bör väl tilläggas att det enda jag sa var att jag inte var intresserad av hans erbjudande vilket vederbörande vägrade acceptera. Även jag mailade bolaget ifråga, och blev dagen efter uppringd av deras kundtjänstchef som bad om ursäkt för säljarens beteende.
Ang. att det (oftast) är en ung, oerfaren person så kan jag förvisso hålla med om att det är tråkigt om ett misstag skulle sluta med sparken men det vore väl isf telemarketingbolagets beslut. Det är nog värre att inte påpeka otrevliga försäljare, eftersom det skadar företags renommé.
__________________
www.ip2nation.com (ip till land) |
||
Svara med citat |
2006-08-08, 19:59 | #9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Fick ett samtal från Eniro idag. Måste säga att det är första gången som någon från Eniro verkligen lyssnade på hur jag ville marknadsföra mitt bolag samt mina sajter. Hon var mer intresserad över att hitta en lösning än ett snabbt avslut. Slutade med att vi byte e-postadresser och hon ska ta mina önskemål med sin chef för att sen återkomma. Skojigt med en säljare som lyssnar på vad man säger.
|
||
Svara med citat |
2006-08-08, 20:28 | #10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Andreas |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|