Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Söker lösning uthyrning av lägenheter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-03-20, 19:53 #1
Balou Balou är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 203
Balou Balou är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 203
Exclamation Söker lösning uthyrning av lägenheter

Hej!
Någon som vet något färdigt system typ inom wordpress eller liknande som kan användas vid en affärsverksamhet inom lägenhetsuthyrning? Är också beredd att köpa en färdig sida / system.

Kommer sätta upp ett företag inom detta och det är jag själv som kommer att lista lägenhetssobjekt, alltså inte besökarna.

Tack på förhand för alla råd och förslag!!
Balou är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-20, 20:26 #2
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
Jag tror inte att det alltid är en bra lösning att använda wordpress till alla slags hemsidor. Visst, det finns många plugins som kan fungera, men det blir nästan aldrig lika bra som om man utvecklar en hemsida för just det specifika användningsområdet.

Jag tror du ska satsa på att få tag på ett system som faktiskt är till för sidor som detta, och sen modifiera det efter ditt tycke. Eller om du anlitar/samarbetar med någon som kan utveckla hemsidan från grunden.

Tror också att det påvisar seriositet om man lägga ner mer tid på sitt projekt än att hitta snabba lösningar, som i längden kan bidra till problem, eller i värsta fall - begränsa utvecklingen..

Ang. din fråga så vet jag tyvärr inte någon sådan lösning, men tror det finns många billiga script där ute!
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-20, 20:53 #3
Balou Balou är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 203
Balou Balou är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 203
tack för ditt svar jonssondesign.
Balou är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-20, 21:07 #4
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign Visa inlägg
Jag tror inte att det alltid är en bra lösning att använda wordpress till alla slags hemsidor. Visst, det finns många plugins som kan fungera, men det blir nästan aldrig lika bra som om man utvecklar en hemsida för just det specifika användningsområdet.

Jag tror du ska satsa på att få tag på ett system som faktiskt är till för sidor som detta, och sen modifiera det efter ditt tycke. Eller om du anlitar/samarbetar med någon som kan utveckla hemsidan från grunden.

Tror också att det påvisar seriositet om man lägga ner mer tid på sitt projekt än att hitta snabba lösningar, som i längden kan bidra till problem, eller i värsta fall - begränsa utvecklingen..

Ang. din fråga så vet jag tyvärr inte någon sådan lösning, men tror det finns många billiga script där ute!
Ser faktiskt inte alls vad problemet skulle vara att använda WordPress till detta ändamål? Vad han behöver är i princip ett plugin där han kan lägga till, redigera och radera hyresobjekt. Alternativt bygga om en "kategori-sida" så kan han använda vanliga inlägg för presentation av hyresobjekt.

Jag håller absolut med om att WordPress i många fall inte lämpar sig vid större sidor, men detta låter inte som att det ska vara någon "större", eller mer avancerad sida, så jag ser åtminstone inga som helst problem med det i detta specifika fallet.


Här är ett plugin jag hittade: http://wordpress.org/extend/plugins/wp-property/
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-20, 22:25 #5
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
Jag drog nog slutsatsen att sidan skulle vara av "större" slag baserat på denna meningen:

Citat:
Kommer sätta upp ett företag inom detta och det är jag själv som kommer att lista lägenhetssobjekt, alltså inte besökarna.
Håller helt med om att - om sidan inte kommer vara lika "seriös" som jag tänkt mig, så går det alldeles ypperligt att leta upp en wordpress plugin och köra den vägen. Men om man vill satsa stort, och hålla kvalitén hög, och ev. utveckla sidan i framtiden, tror jag man ska satsa på att utveckla sidan själv direkt faktiskt.

Gillade det plugin som Jimmit länkade!
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-20, 23:46 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Balou Visa inlägg
Hej!
Någon som vet något färdigt system typ inom wordpress eller liknande som kan användas vid en affärsverksamhet inom lägenhetsuthyrning? Är också beredd att köpa en färdig sida / system.

Kommer sätta upp ett företag inom detta och det är jag själv som kommer att lista lägenhetssobjekt, alltså inte besökarna.

Tack på förhand för alla råd och förslag!!
Du behöver specificera tydligare vad det är du vill att systemet ska klara.

Frågor som direkt poppar upp i mitt huvud är:

- Ska det gå att boka lägenheter online?
- Ska man kunna betala direkt vid beställning?
- Är det enbart för korttidsuthyrning eller långtidsuthyrning?
- Hur viktigt är det med skriftliga avtal?
- Hur många hyresobjekt är det frågan om?
- Ska det finnas tilläggsprodukter som garageplats, extra förråd m.m.?
- Hur avancerade funktion ska det vara för att visa hyresobjekten?


Detta var bara några snabba frågeställningar. Jag tycker inte man kan gå ut och leta efter ett system förrän man har någorlunda koll på vad det är man letar efter, dvs vad man vill att systemet ska klara av att hantera. Denna information kanske finns i ditt huvud, men ingen annan som läser din fråga vet något om det, så därför är det viktigt att vara tydlig och berätta mer om vad du egentligen vill ha.

Annars håller jag med om att man ska hellre bygga en verksamhet som har något unikt att tillföra än att bara kopiera något supersimpelt koncept.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017