Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Lite feedback tack!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-27, 00:28 #1
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
Standard Lite feedback tack!

Vill gärna få lite synpunkter/feedback gällande http://tinyurl.com/bkhgf7l

Vad tycker ni saknas?
Vill ni ha mer information ang. tjänsten?
Är sidan tillräckligt tydligt om vad som erbjuds?
Designen?
Loggan?
Vad kan förbättras?
Är det tydligt att ALLT på sidan är gratis?

Alla synpunkter och idéer tas tacksamt emot.

Var vänligen och skriv in ut sidans namn när ni svarar, det skulle jag vara tacksam för.
naak2803 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-27, 01:48 #2
secag secag är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 211
secag secag är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 211
Gillar inte bakgrunden. Skulle kört med en hel färg eller bara små flash annonser.
secag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-27, 12:34 #3
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 767
Citat:
Ursprungligen postat av secag Visa inlägg
Gillar inte bakgrunden. Skulle kört med en hel färg eller bara små flash annonser.
annonsen till höger, är bara tillfälligt... den försvinner om en månad.
naak2803 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-27, 13:13 #4
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Jag tycker förvisso annonsen passar perfekt där. Det fyller ut allt så bra. Snygg sida, synd att kaffe kopparna inte är så fulla
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-27, 17:20 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Det fanns ingenstans jag kunde se någon beskrivning om att man kan gå vidare och registrera sig för att få göra ett antal kontrollfrågor, det borde vara mycket tydligare vad man kan få ut av en registeraring.

När jag registrerat mig och gjort nåhgra av frågorna så står det i slutet av frågesessionen att det krävs 80% rätt för att bli godkänd, men i översiktsbilder står det minst 90%. Borde vara samma tycker jag.

Det saknas en rubrik så man vet i vilken av frågebatterierna man är inne i när man håller på med frågorna.

Layouten borde anpassa sig bätter efter skärmstorleken, nu kändes den väldigt bångstyrig så man var tvungen att scrolla för att se hela trots att jag har ganska bra skärmupplösning. Mer adaptivitet skulle inte skada tycker jag.

När man väl var klar med ett frågepatteri så fanns det ingen knapp för "nästa frågepatteri" utan jag stata en bra stund och funderade på vad som händer härnäst, innan jag gick och tog en fika...
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-04, 20:53 #6
KajMagnus KajMagnus är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 10
KajMagnus KajMagnus är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 10
Hej naak2803!

Sidans namn: "GRATIS TEORI.SE"

1.
Den sajten hade jag haft nytta av när jag tog körkort :-) Minns hur knäppa frågorna kändes på min tid... för 15 år sedan. Verkar som om idén är bra också när ni har 2k Facebook-gillningar!

2.
Jag tycker att det inte står synligt vad sajten går ut på? Jag tror att jag hade tittat på den i några sekunder och tänkt "Vad är detta?? Hmm... Hmm??" och klickat på X för att stänga sidan.

Det står väl i.o.f.s. i bildspelet vad sidan går ut på. Men: 1) Jag missade de första sidorna i bildspelet, ty jag öppnade tabben i bakgrunden. Och 2) Det känns som om bildspelet drar förbi rätt snabbt. Tveksamt om jag hade hunnit läsa klart första sidan i karusellen, innan den hade rullat förbi. -- Jag tänker att sidans syfte skulle stå statiskt tydligt högt uppe på sidan.

3.
Jag tycker det är oklart vad man ska göra. Vilken knapp vill ni att jag ska trycka på? -- När jag trycker på "Teorifrågor", "Vägmärke" eller "Framsteg" kommer jag tillbaks till förstasidan -- det förvånar mig. När jag trycker på "Bloogg" kommer jag till en blogg.

Jag tänker att "Teorifrågor" är vad sajten går ut på? Då skulle ni kanske ha en enda stor knapp som heter "Träna teorifrågor" eller något sånt. Och ta bort "Blogg"-knappen, och istället ha en-länk-till-bloggen i en nav-bar överst upp på sidan (så som de flesta sajter brukar ha det?).

4.
Av ngn anledning dyker texten "Du har blivit utloggad, var vänligen logga in och försök igen." upp, i en fokus-dragande röd ruta. Det känns irriterande eftersom att jag inte ens försökt logga in. Dock har jag besökt registrerings-sidan.

5.
Skönt att man kan logga in via Facebook. Jag gillar inte att regga mig och hålla reda på lösenord.

6. Jag hade hellre loggat in anonymt, med OpenID kanske, än med Facebook. För jag hade inte velat att någon annan skulle se mina testresultat
-- tänk om jag svarade fel hela tiden ;-).
Om det fanns anonym inloggning, och man slapp regga sig, hade jag kanske testat lite mer av sajten.

7. Trevligt att ni har ett forum! Vilken trevlig och vänlig bild ni ritat på forum-sidan, med vägen, gröna träd och alla får :-) (Allvarligt talat.) (Konstigt att fåren uppenbarligen har rakat bort allt får-skägg runt hakan?? :-) )

8. Illustrationerna tycker jag är fina och verkar tydliga och klara.

9. I min webbläsare står det "tra? ken" isf "trafiken", konstigt. Och "? nns" isf "finns"
-- på denna sida åtminstone: http://www.gratisteori.se/Pamphlets.aspx?id=21


Mvh Magnus

Senast redigerad av KajMagnus den 2013-02-04 klockan 20:57
KajMagnus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-06, 14:01 #7
j9cke j9cke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 16
j9cke j9cke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 16
Snygg och trevlig design. Jag fick ett gott första intryck av siten, skulle lätt kunna tänka mig att använda den om jag någonsin skulle behöva ta om mitt körkort.
j9cke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017