Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


En fråga om iphone och 3G

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-16, 11:21 #1
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Standard En fråga om iphone och 3G

jag har kollat lite på iphone och har nu lite funderingar.
Jag vill inte ha ett telefonabbonemang utan föredrar kontantkort. Helst TRE men kanske då även comviq.

Jag hörde av en kompis att man tex kan köpa iphone 4 till ett mycket rimligare pris utan abbonemang men den är då låst till en viss operator. stämmer detta? för hittar inga sånna erbjudande, bara erbjudanden där de är låsta till en viss operatör om man tar dem via abbonemang.

Nästa fråga är om surfningen, hur fungerar egentligen detta när man har kontantkort?
alltså fyller man ändå på med taltid som vanligt, och så är det minuttaxa på surfningen eller betalar man per mb? jag kollade tex in lite vad tre hadde för kontantkort, TRE tal , TRE Surf osv osv tycker allting har blivit en jäääkla röra vad är det ma nska ha med en iphone om man vill kunna surfa så mycket som möjligt till lågt pris , utan abbonemang? tacksam för alla tips
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-16, 11:50 #2
Kekke Kekke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 198
Kekke Kekke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 198
Min kompis köpte en iPhone 4 på onoff, där hade dom olåst telefon för 8.900 om jag inte minns fel, det fanns även en som var låst till Telia för cirka 8.000, om det finns till 3 vet jag inte.

(Behövde inget abonnemang även att den var låst till Telia)

Tre brukar ha så att när du fyller på för 300 får du surfa och smsa gratis i 1 månad.
Kekke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-16, 11:57 #3
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
8.900? jisses är de så dyra olåsta? ska kolla lite priser,, aah jaa att fylla på med 300 /mån och få fri surf låter rimligt, så lär de nog va ja. tack för tipset. tänkte det är bättre o fråga här, går man in i en telefonbutik slutar de att man kommer ut och har bundit sig 24 mån till nåt dyrt skitabbonemang, duktiga säljare är jag svag för haha
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-16, 12:25 #4
bjornstrom bjornstrom är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 230
bjornstrom bjornstrom är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 230
Jag fick en iPhone 4 16GB från Tre när vi tecknade företagsabonnemang med fri surf/fria samtal á 500kr/mån i 24 mån.

500kr*24= 12.000kr. Jag ringer normalt för mycket mer än 12.000kr på två år så telefonen blev billig.
bjornstrom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-16, 12:59 #5
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 193
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 193
Ska du ha mobilsurf och kontantkort så är Telenor det bästa alternativet, de har 1 mbit fri surf för 69 kr och då finns det inget trafiktak. Hos Tre, Telia och Tele2 ingår oftast bara 200mb-1GB att surfa för varje månad.

Billigaste sättet att få tag i en iPhone4 är troligtvis att beställa den via http://store.apple.com/uk och sedan använda tjänsten Borderlinx för att få hem den till Sverige.
Då kostar telefonen runt 5500 kr (16GB) inkl frakt.
Yoghurt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-17, 08:48 #6
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Jag gjorde precis som Yoghurt och beställde min från UK och skeppade med Borderlinx.

Funkade hur bra som helst. Kör med mitt "gamla" Telenor-abb från 3GS:en för 299/mån med
fri surf och ringa upp hela beloppet.

Tjejen tog över 3GS:en och kör på 1 Mbit fri surf-paketet och hon är väldigt nöjd.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-17, 09:26 #7
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
har kikat på lite priser nu utan abbonemang. tex här 5795:- http://tre.se/Privat/Mobiltelefoner/...Phone-4-16-GB/ inte så stor skillnad på o hålla på o beställa från uk då eller?
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-17, 09:40 #8
hejs avatar
hej hej är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 151
hej hej är inte uppkopplad
Medlem
hejs avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 151
Fördelen med en olåst iPhone är att du kan byta operatör som du vill och använda utländska simkort.

Gällande surfen, väljer du 3 finns det kontantkortspaket där surf ingår (se här).

Gällande andra operatörer finns surfpaket att köpa till, priserna varierar. Personligen använder jag Telia, främst pga att Telia är den enda operatör i Sverige som erbjuder edge (snabbare dataöverföring när 3G inte finns), dels växlar man mellan 2G och 3G. Alltså, finns det ingen 3G-täckningn går det att surfa relativt snabbt tack vare edge.

Väljer man 3 så går det inte att ringa, surfa eller SMS:a utan 3G, vilket innebär:
- om det inte finns 3G-täckning där man befinner sig är man "körd". 3 har bra täckning men kolla för säkerhets skull om du har mottagning hemma, i stugan osv
- du kan inte stänga av 3G och fortfarande kunna ringa, sms:a och surfa, därför att du är beroende av 3G-nätet. Jag sätter t ex endast på 3G när jag går ut (handlar, åker bil, tåg osv), annars förlitar jag mig på WiFi för surf. Anledningen till att jag stänger av 3G är att jag sparar på batteriet, vilket är viktigt om man är ute mycket. En iPhone som används har inte bra batteritid. Nåväl, detta var inte för att avråda dig att använda 3- de är säkert bra- jag presenterade bara mina tankar.
hej är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-17, 10:17 #9
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
En kompis till mig köpte en olåst iphone på onoff skaffade tele2 smart betalar 99:- per månad och ringer samt smsar för 0 kr till alla operatörer surfingår. 169:- per månad efter 3 månader. Det skulle jag också gjort om jag var du
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-17, 11:22 #10
Bara jags avatar
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 257
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
Bara jags avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 257
Har du företag så kolla 3Business Max och räkna på det. Tror inte du hittar bättre.
Ingen uppkopplingsavgift, fri surf utan begränsningar. Iphone 4 16 GB för 0:-

3Business Max är abonnemanget för dig som vill ringa, SMS- och MMSa obegränsat till ett fast pris. Du ringer fria samtal till alla nationella nät samt SMS- och MMSar fritt inom Sverige. Dessutom ingår fri mobilsurf inom Sverige.

http://www.tre.se/Foretag/Abonnemang1/Abonnemang/
Bara jag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017