Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Androidapp som varnar för telefonförsäljare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-18, 22:47 #1
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Standard Androidapp som varnar för telefonförsäljare

Har suttit och lärt mig Android i dagarna och släppt en första beta av en applikation som använder sig utav några olika api:n för att slå upp numret vid inkommande samtal.

Vore kul få tidig feedback innan "vanliga" användare börjar ladda appen. Hoppas ni är mer tekniska och förstående för de få buggar som möjligen finns
Vilka funktioner borde in snabbt, vad är bra att ha osv.



I dagsläget slår den upp data via mitt projekt missatsamtal.se och även hos en konkurrent.
http://www.missatsamtal.se/api/
http://rkseek.oblivioncreations.se/
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-18, 23:14 #2
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Utan att ha testat den, eller ha möjligheten så tycker jag iallafall att idéen är grymt bra och användbar

Good job!
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-19, 11:24 #3
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Testade den lite snabbt och kunde inte upptäcka några buggar genom en snabbkoll. Tyvärr så har jag inte fått några samtal som kunde slås upp med framgång sen jag testade programmet så hur bra den funktionen fungerar vet jag inte, men träffsäkerheten antar jag att du redan har koll på.

Ett par förändringar jag skulle vilja se:
- Lite snyggare sökruta istället för en vit och fyrkantig (kanske t o m färger osv från telefonens aktiva tema?). Gärna också default till ~5 dpi ner från toppen av fönstret.
- Lite större font över lag i programmet
- Uppdatering av rutan för programmet när den söker. T ex "Ingen träff i 1/2 kataloger". Tycker sökningen var rätt långsam från icke-använd 3G-anslutning till resultat, så all tid man kan spara för att få något resultat alls är positivt.

(Testat med Nexus One)
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-17, 19:56 #4
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Testade den lite snabbt och kunde inte upptäcka några buggar genom en snabbkoll. Tyvärr så har jag inte fått några samtal som kunde slås upp med framgång sen jag testade programmet så hur bra den funktionen fungerar vet jag inte, men träffsäkerheten antar jag att du redan har koll på.

Ett par förändringar jag skulle vilja se:
- Lite snyggare sökruta istället för en vit och fyrkantig (kanske t o m färger osv från telefonens aktiva tema?). Gärna också default till ~5 dpi ner från toppen av fönstret.
- Lite större font över lag i programmet
- Uppdatering av rutan för programmet när den söker. T ex "Ingen träff i 1/2 kataloger". Tycker sökningen var rätt långsam från icke-använd 3G-anslutning till resultat, så all tid man kan spara för att få något resultat alls är positivt.

(Testat med Nexus One)

Den som väntar på något gott väntar alldeles för längre
Nu är alla dina synpunkter implementerade samt mer saker därtill, tack för bra feedback.

Mer feedback önskas så jag har mer godbitar att välja bland när nästa version utvecklas :-)
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017