Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad har jag för jobbmöjligheter?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-14, 16:15 #11
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 23
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av Linuus Visa inlägg
Du verkar inte så exalterad/intresserad av detta överhuvudtaget

Tror inte du får ett jobb någonstans med meriten att du kan "göra roliga saker" i Photoshop i alla fall.
Det är som att säga: "Jag kan trixa lite med en fotboll. Kan jag spela i Allsvenskan?"

Vill du designa webbsidor i PS, öva! Använd inte Artisteer...


Annars måste du nog försöka komma på VAD du egentligen vill göra och satsa på det.
Jag är inte så intresserad av kodning kan jag säga. Men jag skulle gärna vilja jobba hos något företag och skapa hemsidor och undrar då om det finns företag som skulle kunna ta emot en person som Photoshop, Artisteer och Joomla.
Jag vill nog inte designa _hemsidor_ i PS, men däremot göra annat i PS.

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Det går säkert att få jobb med att bara retuschera foton om du är tillräckligt bra. Du kanske kan slänga upp några arbetsprov eller liknande för att ge oss en idé om vad dessa roliga grejer innebär?
Jo jag är bra på att retuschera. Annars med andra roliga grejer så kan jag göra snygga affischer, coola effekter och annat smått trixande i Photoshop.
Jag vet inte hur bra jag är och vet inte hur mycket jag kan. Men jag gör gärna något du önskar som ett test så får vi se hur bra jag lyckas.

Senast redigerad av Goran_ den 2010-12-14 klockan 16:22
Goran_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 16:32 #12
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Smäll upp ett CV och en snygg portfolio med ett axplock av det bästa du gjort.

Denna kan du sedan skicka eller visa för presumtiva arbetsgivare och är du (riktigt) duktig kommer det nog en dag när någon nappar.

"Friskt vågat, hälften vunnet" är förvisso något av en floskel, men när det gäller jobbsökeri stämmer det bra. Så det är bara att ligga i.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.

Senast redigerad av Captain Thailand den 2010-12-14 klockan 16:36 Anledning: stavar som en sexåring
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 16:35 #13
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
inom adult finns det gott om jobb inom bildredigering. jobbena annonseras ständigt ut på de vanligaste adult webmaster forumen. kanske inte precis vad du vill hålla på med men ja bara ett förslag.
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 16:40 #14
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
Jobba som Art Director. Skapa visitkort, hemsidor, banners, layout till tidningar osv. Finns massor av jobb som endast kräver photoshop kunskaper.
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 17:04 #15
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
Citat:
Ursprungligen postat av Goran_ Visa inlägg
Jag är inte så intresserad av kodning kan jag säga. Men jag skulle gärna vilja jobba hos något företag och skapa hemsidor och undrar då om det finns företag som skulle kunna ta emot en person som Photoshop, Artisteer och Joomla.
Jag vill nog inte designa _hemsidor_ i PS, men däremot göra annat i PS.
Du vill jobba hos något företag och skapa hemsidor, säger du.

På förstasidan säger du att du inte vill lära dig koda. Och i slutet av denna post säger du att du inte vill designa hemsidor i PS.

Vad ska du göra då?
StefanW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 17:36 #16
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 23
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av audemars Visa inlägg
Jobba som Art Director. Skapa visitkort, hemsidor, banners, layout till tidningar osv. Finns massor av jobb som endast kräver photoshop kunskaper.
Det låter intressant! Nu börjar det likna något
Vart kan man hitta sånt jobb? Sökte på art director men, hittade inget på platsbanken.

Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
inom adult finns det gott om jobb inom bildredigering. jobbena annonseras ständigt ut på de vanligaste adult webmaster forumen. kanske inte precis vad du vill hålla på med men ja bara ett förslag.
Jag tar gärna emot mer information.

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Smäll upp ett CV och en snygg portfolio med ett axplock av det bästa du gjort.

Denna kan du sedan skicka eller visa för presumtiva arbetsgivare och är du (riktigt) duktig kommer det nog en dag när någon nappar.

"Friskt vågat, hälften vunnet" är förvisso något av en floskel, men när det gäller jobbsökeri stämmer det bra. Så det är bara att ligga i.
Tack för rådet. Men av det bästa jag gjort, skulle du kunna ge mig lite exempel? Förresten, hur ser jobbmöjligheterna ut i Thailand? Jag skulle gärna vilja jobba där under vintern

Citat:
Ursprungligen postat av StefanW Visa inlägg
Du vill jobba hos något företag och skapa hemsidor, säger du.

På förstasidan säger du att du inte vill lära dig koda. Och i slutet av denna post säger du att du inte vill designa hemsidor i PS.

Vad ska du göra då?
Jo fast jag syftade på mer om man kunde jobba med att göra hemsidor med kunskaperna jag har i detta fall Joomla och Artisteer. Men det "audemars" skrev låter väldigt intressant, sånt skulle jag kunna arbeta med.
Goran_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 17:40 #17
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Att kunna ett program(dvs att kunna funktionerna) säger ingenting alls om vad du kan göra så du får specificera lite bättre vad du kan eller allra helst visa lite prover.

För att vara en designer handlar det mest om att förstå din klients behov och behovet hos klientens kunder och utifrån det skapa en attraktiv och tilltalande design. Det handlar inte bara om att kunna massa funktioner och häftiga effekter utan det handlar mycket om att vara kreativ och ha en känsla för det där med design. Vissa har känsla för design, vissa inte. Jag har det t.ex. inte.

Det gäller att ha en känsla för design och kunna hitta kreativa lösningar och inte bara kunna program. Det du har skrivit handlar bara om det sistnämnda och därför är det omöjligt att bedöma dina jobbchanser. Visst finns det jobb där du bara behöver kunna exempelvis PS, men det är nog inte väldigt många.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 18:43 #18
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 23
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Att kunna ett program(dvs att kunna funktionerna) säger ingenting alls om vad du kan göra så du får specificera lite bättre vad du kan eller allra helst visa lite prover.

För att vara en designer handlar det mest om att förstå din klients behov och behovet hos klientens kunder och utifrån det skapa en attraktiv och tilltalande design. Det handlar inte bara om att kunna massa funktioner och häftiga effekter utan det handlar mycket om att vara kreativ och ha en känsla för det där med design. Vissa har känsla för design, vissa inte. Jag har det t.ex. inte.

Det gäller att ha en känsla för design och kunna hitta kreativa lösningar och inte bara kunna program. Det du har skrivit handlar bara om det sistnämnda och därför är det omöjligt att bedöma dina jobbchanser. Visst finns det jobb där du bara behöver kunna exempelvis PS, men det är nog inte väldigt många.
Jo fast jag vet inte om jag är kreativ eller ens är bra på Photoshop. Jag kan programmet, men kanske inte är bra på det. Ingen kund kan bedöma det heller eftersom jag använt det som hobby på fritiden. Men som jag nämnt i tidigare inlägg. Du får gärna vara "kund" och jag ska göra det du önskar så kan vi se om jag är tillräckligt bra, ett arbetsprov helt enkelt. Som ni får bedöma
Goran_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 18:48 #19
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare
Doctor.Datas avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 326
Goran_

Gor nagot haftig med den har bilden.

http://www.unionstreetinn.com/images/sanfrancisco3.jpg

Forsok att gora nagra coola effekter som t ex bron har gott sonder i mitten. Gor det sa verkligt som mojligt. Alternativt:
http://canariasmagica.files.wordpres.../11/2012-2.jpg

Satt in den i bilden med bron och forsok gora det verkligt med farger m.m.
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 18:51 #20
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
Citat:
Ursprungligen postat av audemars Visa inlägg
Jobba som Art Director. Skapa visitkort, hemsidor, banners, layout till tidningar osv. Finns massor av jobb som endast kräver photoshop kunskaper.
Jag kan Photoshop väldigt väl, men är usel på design. Den som anställde mig som Art Director skulle begå ett stort misstag

Behöver jag en designer för ett jobb struntar jag helt i hur väl den kan all funktionalitet i PS, det enda jag är intresserad av är hur dennes designer ser ut. Det hjälper med en viss kunskap om verktygen för att skapa snygga designer, men då det gäller designjobb är en bra portfolion a och o, och även om man kan styrka hur bra man är på att använda PS är inte det till mycket nytta om inte kunskaperna resulterar i snygga designer.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017