Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


ASP programmerare sökes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-14, 13:12 #1
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Hej!

Jag har idag en gratis SMS tjänst på startsidan.org där vem som helst kan skicka gratis SMS.

Den tjänsten hade jag tänkt göra om så att registrering och inloggning skall krävas för användning.

Det jag behöver hjälp med är nån som kan skriva detta till mig i ASP kopplat till en databas (access?). Funktioner jag behöver är registering med kontroll av mailadress, inloggning så att användaren sedan skall kunna skicka X sms dag, samt ett admingränsnit så man ska kunna ge inviduella användare mer credits (sms).

Ett krav är att du har f-skatt.

Mvh Micke
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-14, 13:41 #2
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Ange gärna hur mycket du är beredd att betala för detta. Jag skulle kunna fixa det men jag har inte ansökt om FA-Skatt än så jag antar att jag inte hinner få FA-skatt innan jobbet är fixat så...
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-14, 14:10 #3
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Ange gärna hur mycket du är beredd att betala för detta.
Så lite som möjligt Det är väl svårt att säga. Några tusenlappar. Jag skulle uppskatta att nån som är säker på asp kan få ihop detta på ca 10 timmar, så jag tycker ett pris på ca 3000-4000 verkar rimligt.

Betalar gärna lite mer till nån som gör ett bra jobb med överskådlig kod så jag kan gå in modifera senare vid behov, än lite mindre till nån som slaffsar ihop rena grekiskan

Detta är inte akut men otålig som jag är skulle jag gärna vilja ha det klart så fort som möjligt, gärna inom 1 vecka.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-14, 14:19 #4
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
Citat:
Originally posted by robertsson@Feb 14 2005, 15:10
Så lite som möjligt Det är väl svårt att säga. Några tusenlappar. Jag skulle uppskatta att nån som är säker på asp kan få ihop detta på ca 10 timmar, så jag tycker ett pris på ca 3000-4000 verkar rimligt.
10h är möjligt med minimal funktionalitet, men en duktig ASP människa borde kosta betydligt mer än 400 kr/h... Dessutom brukar extremt korta jobb kosta lite mer eftersom marginalerna annars blir för små.

men, men... jag ska inte lägga mig i, men för de pengarna tror jag du får räkna med grekiskan (eller en person som envisas med att ta ut underpriser, vilket för dig som kund på kort sikt självklart är bra...
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-14, 14:27 #5
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by eg0master@Feb 14 2005, 14:19
10h är möjligt med minimal funktionalitet, men en duktig ASP människa borde kosta betydligt mer än 400 kr/h... Dessutom brukar extremt korta jobb kosta lite mer eftersom marginalerna annars blir för små.

men, men... jag ska inte lägga mig i, men för de pengarna tror jag du får räkna med grekiskan (eller en person som envisas med att ta ut underpriser, vilket för dig som kund på kort sikt självklart är bra...
Jag tror faktist 10 h är i överkant. Jag är inte särskilt säker på asp men är ganska säker på att om jag skulle ha tiden att stänga in mig kl 8 och jobba till kl 18 så skulle jag ha det klart. I dagsläget saknar jag den tiden och därför söker jag någon.

Sen är jag övertygad om att det finns folk där ute som har halva koden (t.ex. inloggning) klar sedan tidigare och behöver göra lite anpassningar i databas delen. Sen skrev jag faktist att det är svårt att säga ett pris och jag kan tänka mig betala mer.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-14, 15:52 #6
Staffconsulting Staffconsulting är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 358
Staffconsulting Staffconsulting är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 358
Är just nu upptagen för fullt men hittar du ingen lämplig programmerare så hör av dig till mig..

Har tid om ca 2 mån.
Staffconsulting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-14, 15:59 #7
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Ursprungligen postat av eg0master
10h är möjligt med minimal funktionalitet, men en duktig ASP människa borde kosta betydligt mer än 400 kr/h... Dessutom brukar extremt korta jobb kosta lite mer eftersom marginalerna annars blir för små.

men, men... jag ska inte lägga mig i, men för de pengarna tror jag du får räkna med grekiskan (eller en person som envisas med att ta ut underpriser, vilket för dig som kund på kort sikt självklart är bra...
Jag tror faktist 10 h är i överkant. Jag är inte särskilt säker på asp men är ganska säker på att om jag skulle ha tiden att stänga in mig kl 8 och jobba till kl 18 så skulle jag ha det klart. I dagsläget saknar jag den tiden och därför söker jag någon.

Sen är jag övertygad om att det finns folk där ute som har halva koden (t.ex. inloggning) klar sedan tidigare och behöver göra lite anpassningar i databas delen. Sen skrev jag faktist att det är svårt att säga ett pris och jag kan tänka mig betala mer.
Du har nog helt rätt. Är inga stora saker som ska göras. Skickade precis in ansökan till skatteverket, om de är snabba med att hantera den så kan jag fixa detta åt dig. Slängde iväg ett PM, har dig nog på ICQ också tror jag.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-14, 16:11 #8
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 528
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 528
Om du vet att du kommer få din F/A/FA skattsedel (dvs du vet att det inte föreligger hinder etc) så kan du börja fakturera från den dagen som du skickat in ansökan.. det beskedet fick jag då jag ansökte för länge sedan
mypay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 02:55 #9
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Det är lite synd att man inte har F-skatt..

Då skulle jag tagit jobbet.

Jag har en hel vecka ledigt.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 08:47 #10
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag har nu fått in drygt 20 ansökningar så det behövs inga fler, ska sätta mig och gå genom materialet idag och återkommer till den/dom som är aktuella.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017