Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bolagsskatten sänks till 22% 2013

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-10-02, 01:05 #1
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Du kan inta tjäna bra med pengar i Sverige, du får bara högre skatter och blir rånad på större delen av vinsten.

Staten hjälper inte företag i grunden, där är det bara väldigt jobbigt och administrativt. Går det dåligt så är det kk som gäller som företag i Sverige, företag får i grunden inga bidrag om det går dåligt.

Dock är Sverige ett bidrags land, där du inte behöver ta något ansvar alls utan kan i praktiken leva på bidrag resten av livet.

Nu vet jag inte så mycket om Polen, men kan säkert garantera att jag skulle kunnat leva betydligt bättre liv och större frihet i det landet än i Sverige.

Frihet och levnadsstandard kommer alltid vara en kostnadsfråga, det kommer ingen någonsin någon komma ifrån.

Sedan i många andra länder har folk lärt sig jobba hårt för sin egen överlevnad, just för att inte andra går in och vill ge folk massa bidrag i dom länderna.

Troligtvis skulle säkerligen många av dom förlora sin stolthet om dom skulle gått på bidrag istället.

Sedan blir det helt fel att gå efter standarder i olika länder, Bulgarien har en medelinkomst på ca 250EUR per månad. Men samtidigt är ju även priserna anpassade i landet efter standard och man äger sin mark och hus där.

Så i grunden skulle en Svensk som går på soc.bidrag i Sverige kunnat leva som en kung i Bulgarien på sina futtiga bidrags pengar.

Så blir väldigt orimligt börja jämföra vissa länder mellan varandra rakt av på sådant sätt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017