Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kund som ej betalar

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-03, 12:58 #1
JohanLarsson JohanLarsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 18
JohanLarsson JohanLarsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 18
Standard Kund som ej betalar

Jag har gjort ett jobb till en kund för ca 2500kr, så det handlar inte om några större pengar men fakturan hade förfallodatum 6:e oktober och det har inte blivit betalt trots påminnelser.

Jag mottog nyligen ett mail från hemsidan där det stod:

"Hej!

Ni vet väl att ni troligen inte kommer att få betalt av <kunden>. Dessa lurar
massa kunder och kanske inte är så bra reklam."


uppenbarligen känner ju avsändaren till att <kunden> inte har betalat fakturan vilket känns mysko.

Jag gjorde efter det en UC och upptäckte att under slutet på november hade det blivit 2 st kfm-anmärkningar på totalt 75k, nu till det jag funderar på, kan jag plocka bort deras hemsida, alltså den jag gjort eller gör jag något olagligt med det?

Jag tänker ju att dom "lurade" till sig mina tjänster och hade redan från början inte tänkt betala, vilket är svinigt, så därför tänkte jag kolla om jag kan göra arbetet ogjort istället för att driva det vidare då jag tror att det blir svårt att få betalt då de inte ens går att kontakta längre, varken via mail eller telefon.

Jag har med i avtalet att de filer jag arbetat med ägs av mig tills det är betalt om det kan vara till någon hjälp för mig.

Allra helst vill jag publicera den obetalda fakturan istället för deras indexsida men det kan man ju inte göra tyvärr

Så någon som har tips eller idéer? alla synpunkter är välkomna.
JohanLarsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017