Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Driva inkasso vidare trots bestridande

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-29, 13:09 #1
Reager Reager är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 151
Reager Reager är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 151
Standard Driva inkasso vidare trots bestridande

Hej,

jag har absolut ingen koll på detta men har läst vid flera tillfällen om jag inte minns helt galet att om ett inkasso bestrids så får man inte driva detta vidare.

Ett inkassobolag, känns inte helt nödvändigt i nuläget att skriva ut vilket då de varit schyssta mot mig och jag som klantat mig, har ett krav mot mig som uppkommit då någon registrerat ett konto hos Tradera med mitt personnummer och sedan sålt saker som skapat fakturor som sedan så klart inte betalats utan slutat med ett inkasso som sedan hamnat hos mig.

När jag fick detta krav så ringde jag upp inkassobolaget och bestred detta och fick då veta att jag var tvungen att göra en polisanmälan innan de kunde ta bort det. Fine tänkte jag, men p.g.a. renovering samt mycket på jobbet under denna period glömde jag helt bort det och nu när jag efter några veckor åkte hem till min lägenhet (bor ej där jag är skriven) så upptäckte jag att de dragit igång detta krav igen.

Klantigt av mig men sådant som händer. Polisanmälan mot bedragaren kommer att upprättas imorgon och jag kommer att ta kontakt med inkassobolaget direkt efter detta så det kommer säkerligen att lösa sig men jag har ändå en fråga:

Får de göra så här trots att jag bestridit kravet?
Reager är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017