Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ska starta eget - funderingar, tips och frågor.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-24, 03:46 #1
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 23
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 23
Standard Ska starta eget - funderingar, tips och frågor.

Hallå där.

Har tänkt att starta eget "enskild firma" inom webben där jag kommer göra enkla och mindre avancerade hemsidor till företag, föreningar privatpersoner etc.

Eftersom det kommer vara en enskild firma så undrar jag hur det lönar sig på bästa sätt så att man kan leva på det. Speciellt när det gäller vid priser då.

Ni som har eget företag eller har kunskaper inom det. Bör man ta ett fast pris för en hemsida eller månadsvis? dvs för att det ska löna sig så att man kan leva på det. Eftersom vid fastpris så tar man betalt en gång och då är man klar med kunden.

Ett annat alternativ är att man tar ett fast pris och sedan månadsvis för uppdateringar?

Sedan undrar jag hur ni gör när det kommer till webbhotell. Låter ni kunden själva köpa det via någon webhotell eller har ni ett eget konto på något webhotell där ni lägger kundens hemsida? Tar ni betalt för det då eller ingår det i priset?

En annan sak jag undrar över också är när man blir klar med kundens sida, skall han då få hela sidan och göra vad h*n vill med den eller är jag "ägaren" till den? Hur gör ni där?

Väldigt tacksam om ni försöker svara på alla mina frågor!

Annat tips som kan hjälpa och underlätta för mig tas gärna emot!

Senast redigerad av Goran_ den 2011-05-24 klockan 03:50
Goran_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017