Kom ihåg mig?

Någon som testat https://bridge.net/ ?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-12-18, 12:44 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Standard Någon som testat https://bridge.net/ ?

Någon som testat https://bridge.net/ ?

Bridge.NET är en "kompilator för C# som skapar javascriptkod, vilket jag uppfattar som en bra lösning för mig som inte har lust att jobba med javascript, men älskar att jobba med C#.

Har någon här på WN någon erfarenhet av Bridge.NET att dela med sig av?
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-12-18, 22:27 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jag har inte använt tjänsten men jag har svårt att se tillfällen då man vill skriva kod i ett språk trots att man vill ha ett annat? Känns lite grann som att låta Google Translate sköta översättningen av en bok för en annan marknad.

Numera används ju för övrigt JavaScript för såväl backend som frontend, vet inte riktigt vad som är målgruppen för Bridge.net.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-12-28, 21:32 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag vill inte jobba med JavaScript alls (java kan ha sina fördelar, men JavaScript är ju bara jobbigt), men jag gillar C# (men c#-script i cshtml-sidorna är också jobbigt att koda), det är min anledning att undersöka denna möjlighet. Helst skulle jag dock önska att det fanns ett ramverk där jag slipper kompilera C#-kod till JavaScript. Jag vill hellre jobba med C# rakt igenom. Typ att man kan länka in en DLL och sen köra C# fullt ut, det vore Nice.

Skulle bara vilja speca om jag ska köra koden på webbklienten eller serversidan, men vill hela tiden jobba i C#, det vore min dröm. Vill slippa CSS och HTML-syntaxen. Jobbar hellre mot ett objekt i C#/.NET som jag har kontroll på. än att behöva tweeka för att anpassa efter konstigeheter i varje browser.

Det finns ju massor av olika ramverk som React, Angular, and-You-name-it för webbklienter. Jag får ont i huvudet bara att tänka på alla förkortningar och ramverk för klientsidan....

JavaScript-Ramverken har ju kommit till för att JavaScript är otroligt jobbigt att koda effektivt i. Konstruktörerna av dessa ramverk har ju gjort en massa bra grejer för att underlätta för utvecklaren.

Har länge tänkt ge mig på uppgiften själv med att åtminstone börja knacka på ett ramverk så man kan köra C# på serversidan och slippa fundera på klientsyntaxen för JavaScript. Vore trevligt om någon annan redan börjat funderat på det....

Jag tänker mig ett NetWebClientLibrary som man bara länkar in och sen är det bara att tura och köra C#.

Från klienten borde man sen kunna anropa C#-kod på serversdian som man kan i Ajax Toolkit Update Panel..

Eller om man vill skicka tillbaks saker till Klienten så ska man kunna det. via någon Channel eller Pipe.

Senast redigerad av Conny Westh den 2017-12-28 klockan 21:46
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-12-31, 01:44 #4
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
Kan vara något för dig Conny? Experimentstadie än dock. https://github.com/SteveSanderson/Blazor
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017