Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


inArchive.com

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-10, 14:58 #1
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Question inArchive.com

Jag fick idag en fråga om inArchive.com (blev fel i rubriken, men det kan jag ju inte ändra), som av någon anledning spindlar och arkiverar nätet och har tuggat i sig en hel del småsajter. Det finns tydligen oro för att deras arkiv ska ta över sökplaceringar från originalsajten, en risk som jag tror är rätt liten om det inte är en väldigt nystartad sajt som ännu inte blivit indexerad av Google och sedan knappt lyckas bygga några egna länkar.

Hur som helst, i jakten på info om inArchive så stötte jag på en varningssida på hotpot.se, en sajt som nästan verkar maniskt besatt av att varna för (och länka till) inArchive.com: https://www.google.se/search?hl=sv&q...t.se+inarchive

Jag hittar för övrigt åtskilliga forummedlemmars sajter på inArhcive och kan inte märka att de har drabbats av detta duplicerade innehåll. Själv testade jag med att submitta Flashback, för att de skulle få lite att bita i
Men jag tror som sagt inte att den har någon som helst inverkan på de flesta sajters placering (och har därför inte postat detta i SEO-forumet).

Men. Jag är nyfiken. Vad är då er åsikt om den här typen av arkiveringssajter? Blir ni alla rasande arga och hötter med stora Copyright-skylten, eller rycker ni på axlarna och tänker att en till sådan där - hoppas de gör någonting bra av sajten med tiden?

Som ni kanske förstår, så tillhör jag den senare kategorin.

Senast redigerad av Nikke Lindqvist den 2012-07-10 klockan 15:03 Anledning: Försök att ändra rubriken
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 

Taggar
bottar, copyright, inarchive.com


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017