Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Parkeringsbot utanför akutmottagningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-04, 11:20 #1
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Standard Parkeringsbot utanför akutmottagningen

Hej

Har en fråga angående en parkeringsbot jag fick igår.

Igår så fick min Sambo som jag dessutom är förlovad med i sig lite pesto av misstag. Då hon är otroligt allergisk mot böner, soja och nötter fick hon en stark allergisk reaktion. När hon får en sådan stark allergisk reaktion är risken hög att hon dör, om hon inte behandlas i tid.

Det är så pass allvarligt att vi fick stanna kvar där i över 5 timmar i akuten. Så hon åkte med ambulansfärd mot akutmottagningen och jag körde självklart efter. Väl framme så parkerade jag snabbt sidan av vägen, precis bakom en parkeringsruta då den var upptagen. Av tydliga skäl hade jag inte tid att leta parkering just då.

Hon fick väldigt starka reaktioner där inne och fick medicinering, adrenalin, samt att hon kopplades till "hjärt och andningsmaskinen" (vet inte vad den hetet).

När jag kom ut igen så hade jag fått en parkeringsbot av polisen på 700kr. Men som ni själva förstår så är ett liv mycket viktigare än att parkera korrekt under en sådan situation.

Tror ni att jag kan bestrida det eller är det bara att betala?

Själv ångrar jag mig inte då hennes liv kommer långt före några hundralappar, däremot vill jag ändå rådfråga er, då jag själv känner att under en sådan situation borde det vara okej att inte parkera i en ruta, så länge man inte parkerar mitt i vägen vilket jag inte gjorde.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017