Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Besvärlig tvist med partners

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-29, 16:17 #1
twaster
Guest
 
Inlägg: n/a
twaster
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard Besvärlig tvist med partners

Hej ni glada Webmasters, tänkte jag skriver ett inlägg då ni säkert sitter med mer erfarenhet inom detta än vad jag själv gör.

Jag och två partners började med ett projekt förra året där jag skulle få 10 % av omsättningen om jag gjorde hemsidan + SEO. Mina partners kom med förslag om att köpa mer domännamn och börja bygga fler hemsidor (detta då företaget skulle växa), så jag byggde fler sidor och tog på mig kostnaderna för domäner + webbhotell.

Nu när en investerare har gått och det skapats ett AB så får jag ingen andel. Min ursprungliga andel som vi förhandlat oss fram till var att jag skulle få 10 % (Finns inget papper på detta tyvärr :/) och för det så har jag sagt hela tiden att jag bara skulle göra hemsidorna + SEO.
Förutom 10 % av företaget så skulle jag få lov att fakturera 20' för löpande jobb under årets gång.

Nu vägrar de ge mig en andel i företaget och säger att de vill köpa loss domänerna (som jag byggt sidor på) för att det är de som sagt att domänerna skulle köpas. Jag har svarat att eftersom jag inte får en ägandedel i bolaget + jag inte får lov att fakturera de 20' som vi pratade om från början så vill jag sälja hemsidorna för vad jag tycker de är värda (min jobbinsats + de pengar jag lagt på domänerna + webbhotell). Vilket jag räknar motsvarar ca 70.000 kr.

Mina FD partners säger att de bara vill ge 20.000 kr för hemsidorna och att jag ska föra över domänerna asap.


Finns inget på papper, finns mailkorrespondens som säger att jag ska få en ägandeldel + att jag ska kunna fakturera 20.000 för löpande arbete. Finns även mailkorrepondens att mina FD partners har bett mig köpa domäner för att "de är bra att ha i framtiden" och sen har jag byggt hemsidorna då vi skulle expandera till nya områden.


Vad kan de egentligen kräva att få från mig, kan de kräva att få köpa domänerna för vad det kostade att köpa in.

Jobbigt att sitta i en sådan här situation.

Blivit erbjuden att sälja en av hemsidorna för 25.000 kr till en extern part, men det kanske jag ska vänta med ?
  Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017