Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Optimera flerspråkig site

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-20, 13:13 #1
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 188
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 188
Standard Optimera flerspråkig site

Är i full gång med planering av ett nytt projekt av en hemsida. Hemsidan kommer att vara internationell och erbjuda en online-tjänst som finns som gratis och betalversion.

Sidan kommer att finnas på en .com domän och den ska nå ut till en internationell marknad.

Sökmotoroptimeringen blir svår då det är miljoner sökningar varje månad på flera relevanta termer på engelska. Därför planerar jag att försöka hamna högt på den svenska delen, få inlänkningar och sedan när jag känner mig stabil försöka satsa ytterligare på den engelska delen då det finns större möjlighet att träffa högt i SERPen om jag redan har flera inlänkningar från Sverige.

Jag tänkte först ha en .com och en .se domän men kom senare på att det måste vara bättre att enbart ha en .com domän då den drar nytta av alla inlänkningar från den svenska sidan. Det stämmer va? Alltså om det finns en http://www.minhemsida.com/SE och en http://www.minhemsida.com/EN så tjänar ju /EN på att /SE får inlänkningar.
Har jag förstått korrekt då?

Jag tänkte även på hur Google indexerar sidan. Om engelska är default-språket på sidan, indexerar Google även den svenska versionen då? Indexerar den olika beroende på vad som är default-språket?

Finns det något man ska tänka på när det gäller flerspråkiga och internationella hemsidor?
marcuslind är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017