Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Avlyssna trådlöst headset?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-13, 02:39 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Standard Avlyssna trådlöst headset?

Jag tänkte köpa trådlösa headset till kundtjänsten. De headset som jag har tänkt köpa kopplas till datorn via USB och sänder på 2,4 GHz radiofrekvens.

Nu slog det mig att det kanske är väldigt enkelt för någon att avlyssna en radiofrekvens på 2,4 GHz? Det kanske till och med finns risk att företag/privatpersoner i närheten som också använder trådlös ljudöverföring kommer in i samtalet?

Jag har noll koll på trådlöst ljud och radio. Hur fungerar det och vad bör man tänka på? Det är knappast några statshemligheter som diskuteras i vår kundtjänst. Så säkerheten behöver inte vara överdrivet hög. Men jag vill så klart inte att vem som helst med en radiomottagare ska kunna lyssna av samtal från vår kundtjänst. Det är inte så mycket min egen integritet som jag vill skydda, utan främst kundernas. Måste man vida några särskilda åtgärder för att slippa få in ett gäng 14-åriga WoW:are och deras LAN-party i samtalet?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017