Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


PHP Frameworks

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-14, 17:34 #1
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
1) Vilket PHP Framwork/Template generator använder du helst?
Kohana! Tekniskt fantastiskt mycket bättre än exempelvis CodeIgniter. Nackdelarna är väl att det inte är så bra dokumenterat(man får ofta kolla i källkoden för att få detaljer om hur man ska göra). De har ett riktigt smart HMVC-filsystem med autoload och följer PSR-0 fr.om. version 3.3. Den enda saken som jag känner är i vägen för mig när jag utvecklar är ORM-lösningen, men den är å andra sidan frivillig att använda.

2) Vilka andra PHP Framworks/Template generator använder du?
Mustache/KOstache är det enda jag använt på senare tid och jag tycker det fungerar bra.

3) Vilka har du slutat använda?
CodeIgniter. Blev väldigt trätt på den extremt dåliga objektorienteringen och väldigt mycket som är "bad practice" bara för att de ska kunna behålla kompatibilitet med både gamla versioner av ramverket och gamla versioner av PHP. Det hela gör att ramverket känns väldigt omodernt och ointuitivt, speciellt om man har goda kunskaper om OO-programmering och MVC.
Egenutvecklade. Sällan en bra lösning tycker jag. Det som är logiskt i ditt huvud är kanske inte alls så logiskt i någon annans huvud och att hålla sig till ett ramverk är ett väldigt bra sätt att "tvingas" in i en vettig struktur som andra kan förstå. Så länge du inte är ensam utvecklare är det en enorm fördel. Sedan slipper man en del ansvar för applikationen och får en hel del inbyggd säkerhet på köpet vilket sparar mycket tid. Det är bara några av en lång rad fördelar med att använda ett open source-ramverk.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
php, php framework, template, webbutveckling


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017