Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Faktura från missdomain.se på 12.000kr

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-01, 12:55 #1
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
Det började i fredags att en kompis till mig tipsade om att jag borde lägga upp mina .se domäner jag försökt sälja på missdomain.se, efter att jag hade skapat ett konto och lagt ut några domäner så skulle jag ut på post (går i lumpen och ligger på högvakten just nu) så jag brukar låna ut min dator till alla som vill låna den.

Nästa dag när jag pratar med mina kompisar som satt kvar framför datorn när vi andra gick ut på post, sa han att dom hade skapat ett nytt konto på missdomain.se (med "falska persnr från hamsterpaj) för att bjuda på mina domäner så att aktionen skulle starta.
Jag blev lack på dom och sa att dom skulle mail missdomain.se för att säga att dom buden dom hade lagt skulle tas bort och att dom inte menade med vad dom bjöd.

Ska även tillägga att jag brukar spara mina lösenord i firefox så man loggas in automatiskt så det kommer visa i deras loggar att jag logga in på missdomain ungefär samma tid, eftersom när man besöker sidan så loggas jag automatiskt in.

Sen såg jag att mina vanliga konto blev stängt och igår kväll fick jag ett mail från missdomain som svar på det mailet mina kompisar tidigare hade skickat

Citat:
Hej X, Y, eller ska vi säga Z?

Det här var ett ganska dåligt försök av dig att starta och trissa upp dina egna auktioner. Du lyckades inte så bra med att dölja det heller, eftersom din och ditt alter egos rörelse på MissDomains automatiskt spåras och stäms av mot IP.

Vi har bannat dina konton och avslutat dina auktioner. Ditt handlande har skadat MissDomains goodwill och vi bifogar därför en faktura för de administrationsavgifter vi enligt de Allmänna Vilkoren har rätt att ta ut. Vi överväger vidare att polisanmäla dig för urkundsförfalskning.

Eftersom detta ärende härmed lämnar den tekniska avdelningen, ber vi dig vända dig till vår jurist för eventuell fortsatt kommunikation, e-mail: [email protected].

Med vänlig hälsning

Björn Hansson, VD

MissDomain AB

Dom bifogade även en faktura


Och deras "allmänna villkor"
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Mi...in_villkor.pdf

Jag ringde och förklarade för dom vad som hänt men missdomain sa att han skulle prata med deras jurist men fanns inget dom kunde göra.

då skickade jag detta mail:




och deras svar blev:


Men problemet är att jag inte tycker jag gjort något fel och vill inte betala någon böter för att någon bjöd på mina domäner från samma ip.

Vad tycker ni om det hela?
Har dom rätt att ta ut böter av mig för att någon annan bjöd på mina domäner från samma ip?
Är det ett juridiskt bindande avtal att att registrera sig med sitt personr?

Vad tycker ni jag ska göra? fortsätta bestrida deras faktura?
snaskit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017