Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kan man lämna 800px bredd för 1024?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-14, 22:12 #1
totoos avatar
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 730
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
totoos avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 730
Jag är en av alla dem som strikt ser till att alla mina webbplatser inte skapar en scroll för dem som kör fönstret i 800px bredd. Alla mina webbplatser är ca 770px breda.

Dock känner jag att det blir mer och mer erkänt att börja sätta ca 1000px som standard... Hur ser ni andra på utvecklingen, börjar det kännas bekvämt att köra den bredden?

På upplösningsfronten är det ju helt lugnt, ingen kör lägre, inte ens laptop. Andelen är så liten att den inte är värd att bry sig så mycket om.

Om jag tittar i min statistiktjänst så ser jag en lista med de tio mest populära upplösningarna. Den minst populära av dessa står för 0.7% av mina besökare - och inget mindre än 1024x768 finns med på denna lista.

Sedan kommer vi till dem som surfar omaximerat... Vad har vi för syn på dem egentligen? Synd att de ska sänka upplevelsen på webbplatsen för alla bara för att de måste vara så envisa.

Nä, jag känner faktiskt att 1024-bredden är riktigt nära att bli riktigt erkänd och fullt använd, men vad säger ni andra? Jag vet inte hur ofta detta debatteras - men jag skulle vilja se en riktigt stor diskussion kring detta - om det nu finns starka åsikter från båda hållen. Bäst av allt är ju att konstatera att tiden för 1024 är inne. Jag tror och hoppas att vi är där, eller bra nära i dagsläget.
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017