Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webplats sökes...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-11-10, 01:55 #1
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Vet att den här kategorin/forumet heter Webhotellstjänster och det jag är ute efter handlar ju egentligen inte exakt om webhotell. Men borde passa nog bra här ändå.(?) Webhotell är ju en definieringsfråga...

Jag är inte intresserad av att peka mina domännamn mot företagets webservrar (namnservrar) direkt utan använder då hellre webforwarding för att peka domänerna dit så man samtidigt har lite större kontroll över sina domäner via extern namnserver osv.

Det jag är ute efter är alltså en tjänst där man får UNIX- samt FTP-tillgång till sitt konto på företagets datorer. Den datorn bör ha stöd för mysql och php. Lagringsplatsen bör vara möjlig till några hundra MB.

Dessa tjänster brukar ju vanligtvis gå under namnen "shellkonton" eller dyligt. Men jag är alltså ute efter en tjänst mer anpassad just efter fungerande webtjänster i kombination med en smidig direkteditering av .php/.html-filer via UNIX-skalet.

Någon som har förslag på var man bör vända sig för att hitta något liknande? Har kikat på en del med de flesta faller på någon punkt.
...hemskt att vara kräsen
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017