Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad gäller vid köp/försäljning

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-19, 17:15 #1
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Standard Vad gäller vid köp/försäljning

Hej,

Jag har accepterat att sälja ett domän jag har för X kr. Motparten har även dem accepterat priset och gått med på ett köp.

Nu har motparten bytt namn på deras projekt, således har dem egentligen ingen användning av domännamnet jag tänkt sälja till dem.

Till en början var det väldigt bråttom med försäljningen från deras sida då dem ville köra igång så fort som möjligt, vi har filat på ett avtal fram och tillbaka vilket i stort sett är klart. Det är endast deras jurist som ska skriva klart det. Nu har försäljningen stannat av lite och jag får svar när jag undrar hur det går som "- Eftersom vi inte har tidspress längre så skrivs avtalet när han har tid".

Vad jag har för mig så är man bunden att slutföra ett köp om man accepterat det pris som säljaren erbjudit.

Min fråga i allt det här är om det finns någon tidsram som säger att om inte köpet slutförts inom exempelvis 6 månader från där båda parter accepterat affären så löper den ut?

Jag alltså rädd för att det är ett spel från köparen att säga "- Avtalet kommer skrivas men det görs när våran jurist har tid" och kanske gå förbi något "bäst-före-datum" så dem slipper slutföra köpet.

Hur är det egentligen?

/Fredrik-s
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017