Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Gå runt ekonomiskt som företagare/webbutvecklare?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-07, 18:54 #1
lactoz lactoz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 24
lactoz lactoz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 24
Standard Gå runt ekonomiskt som företagare/webbutvecklare?

Jag har alltid brunnit för internet, nya tekniker, digitala sociala medier och att följa utvecklingen/vara med att bygga den. Jag gillar också att lära mig nya språk och webbtekniker. Min dröm är att kunna livnära mig på att delvis driva egna webbprojekt och kunna ägna tid åt min egna utveckling.
Jag fick för ett par månader sedan f-skatt och tänkte åtminstone ett halvår "köra på" och se hur det går. Beroendes på hur det går hade jag tänkt göra frilansuppdrag inom webbutveckling och samtidigt jobba på egna projekt(webbtjänster, communities).

Nu saknar jag möjligtvis verklighetsuppfattning och pass svårt det är att få intäkter, men jag hoppas ni förstår min undran lite och kan ta mig ner på jorden.

Hur stor är mina chanser att överleva/gå runt ekonomiskt med en "sådan" verksamhet?
Hur ser det ut för övriga frilansprogrammerare/webbutvecklare? Är det svårt att få ihop örena varje månad pga konkurrens/låg efterfrågan? Bör jag svälja drömmarna och ta ett 9-5 jobb?
lactoz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017