Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hejdå JX, välkommen Aleborg

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-18, 22:29 #1
mephites mephites är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 23
mephites mephites är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 23
Idag tog jag steget ut till friheten.

Efter mer än 1 år med JX hosting är det dags att gå vidare.
JX hosting har fått blandad kritik, allt från hur mycket beröm som helst till hur mycket kritik som helst. Av mina bedömmningar så:
Funkade JX utmärkt, till en början.

Allt var som en sagobok, servrarna rullade på och jag var för första gången 100% nöjd med mitt val av hosting. Dessvärre var det bara en saga eftersom verkligheten kom ikapp mig.
Problemen dök och och de blev bara fler och fler. Nästan alla kan återknutas till en enda punkt: Supporten är den sämsta jag varit med om i webbhotellsväg. Nästan alla mina mejl har ignorerats och de mejl som handlat om avancerade frågor har aldrig åtgärdats.
Telefonsupporten har aldrig fungerat, nya telefonleverantörerer skyller JX på. Konstigt att andra webbhotell klarar sig med en leverantör..
Nu i veckan tog mitt tålamod slut. Efter en halv vecka med downtid. Onsdag, Torsdag och Fredag kan jag inte stå ut mer. De lyckades slarva bort min domän och kan inte leverera någon uptid jag är nöjd med samtidigt som supporten inte går att nå. Denna kombination är inte acceptabel.

Det roliga när man ser tillbaka på alla problem är att nästan allt skulle kunna åtgärdas genom en fungerande telefon och någon som svarar och åtgärdar supportärenden.

Jag tycker det är riktigt synd att jag nu måste skiljas från JX, jag hade heslt sett att min saga förblev. Men den bistra verkligheten lät mig övertygas på den tredje dagen utan svar från servern när akutmejlen ignorerades och när supporten inte var tillgänglig.

Istället blev det en akutlösning beställd. Jag gick på vad jag trodde kunde hålla även i framtiden och såg aleborg som en möjlig ny drömliknande hosting partner. JX tror jag aldrig mer kan ge någon dröm till någon. Det går ju inte ens att bli webbhotells kund längre så vilken framtid kan man då se i företaget om man vill ha webbhotell? Nej nu slänger jag skiten (CTRL+D)

(Denna tråd startades trots så många JX trådar eftersom min annars väl passande tråd var låst)
mephites är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017