Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


När man är moderator på wn gör man vad man vill

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-31, 20:32 #41
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman Visa inlägg
Om man vill vara anonym kan man antingen registrera en .com-domän anonymt och lägga upp vilken konstig sida som helst och sen skriva att det är sin sida.

En följdfråga:
Får man inte vara medlem här om man inte har en egen sida. Tex om man sköter ppc-kampanjer eller jobbar med ppc-arbitrage eller liknande?
2nd! Tänkte ställa exakt samma fråga. Tänk om man inte är särskilt erfaren och bara registrerar sig här för att lära sig ett och annat?
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-31, 22:23 #42
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
2nd! Tänkte ställa exakt samma fråga. Tänk om man inte är särskilt erfaren och bara registrerar sig här för att lära sig ett och annat?
Är man en Webmaster då? :-)
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-31, 22:54 #43
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jag tycker inte man behöver vara en webmaster för att vara medlem. Det finns många andra yrkesgrupper som är relevant att knyta kontakter med som är nära knutna till branschen. Utan den bredden blir WN ganska värdelöst i mina ögon.

Man bör även kunna vara anonym utåt sett även om de uppgifter man lämnar (som inte publiceras) måste vara korrekta. Det finns alltid en risk med att sprida personuppgifter på nätet och långt ifrån alla vill vara offentliga personer av tämligen uppenbara anledningar. Är man inte intresserad av att tala med en anonym person så kan man helt enkelt strunta i denna. Svårare än så är det inte.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-01, 02:03 #44
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Det är helt klart så att vi kanske behöver se över reglerna igen. Internet utvecklas, och man får liksom hänga med i svängarna.

Trådar där WN får kritik är bra, då inser man att det faktiskt inte är så perfekt som man själv tycker det är.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-01, 07:55 #45
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
2nd! Tänkte ställa exakt samma fråga. Tänk om man inte är särskilt erfaren och bara registrerar sig här för att lära sig ett och annat?
Det är kanske såna som många vill slippa? Så uppfattade jag WN från början. Det kan ju vara ganska tröttsamt med såna som knappt kommit i målbrottet och som inte kan googla.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-01, 10:38 #46
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Det är kanske såna som många vill slippa? Så uppfattade jag WN från början. Det kan ju vara ganska tröttsamt med såna som knappt kommit i målbrottet och som inte kan googla.
Kan bara hålla med, man kanske inte vill se 1000 trådar om samma sak för att folk (kids) inte kan söka på forumet eller googla eller som säljer domäner i 100-kronors-klassen och kannar det "kap" och "toppdomäner" Det känns som kvalliten på wn har sjunkit ganska mycket senaste året....
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-01, 12:22 #47
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Det där med att man måste ha en hemsida, jag råkade klicka på ett användarnamn nyss, och såg att den medlemmen driver hemsidan http://localhost/
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-01, 13:38 #48
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Kan bara hålla med, man kanske inte vill se 1000 trådar om samma sak för att folk (kids) inte kan söka på forumet eller googla eller som säljer domäner i 100-kronors-klassen och kannar det "kap" och "toppdomäner" Det känns som kvalliten på wn har sjunkit ganska mycket senaste året....
Håller med, kvaliteten måste öka och tröskeln för att få vara med måste höjas. En moderator säger att man ska släppa på reglerna och en annan säger stärka reglerna, känns om moderatorerna bör prata ihop sig.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-01, 14:36 #49
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Håller med, kvaliteten måste öka och tröskeln för att få vara med måste höjas. En moderator säger att man ska släppa på reglerna och en annan säger stärka reglerna, känns om moderatorerna bör prata ihop sig.
Vi är ett gäng moderatorer och tycker därmed inte som en person

Jag har heller ingenting emot en ökad kvalitet men däremot så är stelbenta regler som att man måste ha en webbplats helt fel väg att gå enligt mig. Man stänger ute värdefulla personer samtidigt som det knappast stoppar någon som vill bli medlem.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-06-01 klockan 14:41
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-01, 14:38 #50
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Vi är ett gäng moderatorer och tycker därmed inte som en person
Nej det gör ni inte, men även om ni tycker olika kan inte varje moderator göra som han vill, dvs en moderator kan inte säga att en sak är ok och en annan säger att det inte alls är ok.

Eftersom jag tolkar ditt svar att du inte tycker att ni bör prata ihop er så kanske ni inte bara ska ha en enda regel för forumet, utan ni kan väl sätta upp en regel för varje moderator och sedan agerar varje moderator i enlighet med den regel moderatorn har satt upp? Detta är även vad man kan kalla Kalle Anka moderering.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag har heller ingenting emot en ökad kvalitet men däremot så är stelbenta regler som att man måste ha en webbplats helt fel väg att gå enligt mig. Man stänger ute värdefulla personer samtidigt som det knappast stoppar någon som vill bli medlem.
Ökad kvalitet kan bara skapas på minst 3 sätt:
1. Moderatorer arbetar lite mer, saknas det moderatorer skaffar man fler, flera inlägg här borde rimligen tex ha raderats: http://www.wn.se/t1042277.html
Jake.Nu är ett utmärkt exempel på hur man bäst kan gå offtopic och störa hela tråden, med anklagelser helt tagna ur luften enligt mig.
2. Man varnar folk som bryter mot uppställda regler gång på gång, och stänger av när det gått för långt. (Förutsättningen måste vara att moderatorerna handlar/modererar någorlunda likadant, att dom alla följer uppställda regler på samma sätt.)
3. Man gör så gott man kan för att ställa upp vem som är berättigad att vara medlem, att ha en hemsida i sin profil är rätt basic anser jag. En moderator säger att regeln bör tas bort en annan säger att det ska stärkas.

Det är rätt beklämmande att prata om att ändra på regeln om att ha en hemsida i profilen, när man generellt bör se över alla regler eller åtminstone några till som tex. egenreklamsregeln.

Ofta får man uppfattningen att man helt har missat vad om är syftet och målet med detta forum, ofta prioriterar man på att hålla regler snarare än att folk hittar vad dom söker och får hjälp.

Egenreklamsregeln bygger på minst 2 saker ( när det gäller egenreklam på webbhotell ):
1. Alla webbhotell är i stort sett likvärdiga inte mycket skiljer dom åt.
2. Om ingen tredje part känner till att ett specifikt webbhotell är lämpligt för trådskaparen kommer trådskaparen aldrig att få reda på att webbhotellet som söktes verkligen fanns. Webbhotellet i fråga kan varken svara i tråden eller skicka pm.

Som skapare av ett mycket annorlunda och otroligt unikt webbhotell kommer jag själv väldigt ofta ikläm här. Jag kan ge flera exempel på hur fruktansvärt bisarrt denna regel kan få för konsekvenser ibland, några moderatorer tittar mellan fingrarna medan andra raderar rätt upp och ner utan att kommentera varför. Jag pratar inte endast för mig själv utan detta gäller även andra webbhotell.

En person kan t. ex. efterfråga en webbhotellstjänst som ingen känner till finns. När någon dag eller två har gått, kan jag t. ex. skriva "att det finns faktiskt ett sådant webbhotell, men jag kan inte säga vilket". Hur löjligt och orimligt ter sig inte detta?

Här prioriteras regler framför målen, vad man även kan säga "regler för reglernas skull".

Senast redigerad av Danielos den 2010-06-01 klockan 15:50
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017