Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Är intresserad av att köpa hemsidor

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-24, 14:34 #41
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av Schneaker
Citat:
Ursprungligen postat av Klorinsky
Varför göra om layouten? Du kan ju fortfarande använda din. Han har ju inte köpt den.
För att han åt upp min layout.
Nu kör den hans layout, som är stenful.

men jag ska nog lägga ner projektet istället.
Rätta mig om jag har fel men om han inte har tillgång till domänerna så är det väl bara att peka om den till din host igen? Designen är väl inget problem då orginalet finns kvar i sitt ursprungliga skick vid digital kopiering. Dvs ingen skada skedd!
Klorinsky är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 14:43 #42
Schneakers avatar
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
Schneakers avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Citat:
Originally posted by Klorinsky@Feb 24 2005, 15:34
Rätta mig om jag har fel men om han inte har tillgång till domänerna så är det väl bara att peka om den till din host igen? Designen är väl inget problem då orginalet finns kvar i sitt ursprungliga skick vid digital kopiering. Dvs ingen skada skedd!
*rättar*

Han skulle ju överta siten, och han ville ha konto på webbhotellet.
Alltså gav jag honom lösenord till mitt konto på webbhotellet, tanken var att han skulle ta över driften av siten på samma ställe. Domänerna pekades inte om, utan han ändrade direkt i "min" site.
Schneaker är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 15:34 #43
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Ja gör man affärer med barn så kan man väl förvänta sig att det sker på sandlådenivå.
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 15:40 #44
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
Citat:
Originally posted by Westman@Feb 24 2005, 16:34
Ja gör man affärer med barn så kan man väl förvänta sig att det sker på sandlådenivå.
Är inte barnarbete förbjudet?

-Martin
nomicon är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 15:50 #45
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
En nog så viktig lärdom för många att läsa den här tråden så självklart bör den inte tas bort; "Ha koll på vem du gör affärer med."

Efter att du läst den här tråden så skadar det ju inte att tänka på vad som gjordes fel och vad som kunde gjorts bättre.
- Bakgrundskontroll av köparen?
Sajter som denne är involverad i? Hemtelefon? Hemadress? Ålder? Företag? Budget?
- Betalning i förväg?
Delvis betalning? Känns dock lite löjligt när det är sådana här belopp. Kanske ett nog så viktigt tecken isåfall att affären inte är seriös.
- Backup av sajten innan överförande?
För att skydda sig mot missöden eller ev. köpare som drar sig ur innan köpeskilling erhållits.
- Köp om 500kr där ett högre pris per 250 kr verkar spela all roll i världen ger vissa varningstecken om att köparen kanske inte ens är medveten om att t.ex. avgiften för överföring för en .se-domän kan ligga högre än så.
- osv...

Däremot kan jag nog tycka att affärer på den här nivån egentligen inte hör hemma här på WN. Lunarstorm finns ju...
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-27, 12:33 #46
JeppeGoal JeppeGoal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 64
JeppeGoal JeppeGoal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 64
Detta blev inte kul. Nu har mitt namn blivit smutskastat tack vare en deal jag hade med Johan, som jag stoppade tack vare ett missförstånd i dealen. Att sedan folk spär på denna situation, folk som egentligen inte behöver lägger sig i, och inte vet någonting mer än från Johans perspektiv, gör en riktigt förbannad. JeppeGoal, jag, heter Jesper Skullman, och det står jag för. Varför skulle jag byta nick? Känns lite onödigt då jag hoppas de flesta här inne skapar sig en bild av mig själva när det behövs, och inte gå efter denna tråd.

Mycket som skrivits här är överdrifter, och ni har endast läst det ur ett perspektiv - tänk på det.

Jag tänker dock inte engagera mig mer i den här tråden, då den känns ointressant för WN's läsare. Jag anser att den borde raderas!
JeppeGoal är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-27, 14:11 #47
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Hej JeppeGoal..
När jag såg tråden första gången hade jag en känsla av att den skulle urarta på detta viset.
Det är inte för att det var du som skrev den. Det är för att folk inte kan lita på minderåriga personer, vilket jag har full respekt för. Men när man säljer något är det man själv som har kontrollen, man bestämmer själv kraven. Vill inte parten som köper produkten vara med på avtalet så behövs inte det.
Du söker ofta folk som skall hjälpa till på Aspsidan.nu.

Samma sak händer där, din tråd uratar.
Du måste sätta upp skarpare riktlinjer.

Har du kvar Johans design så kan det vara bra att ge honom den, då ordnas det mesta upp.


Jag har själv haft den "turen" att göra affärer med småbarn. Småbarn som inte alls verkar så små, utan i självavärket
så värkar de vara vuxna. 1 gång har det hänt att jag köpte snubbens förslag, jag kodade och när det kom till betalningen så sprack allt.
Då blev man sur, men _jag_ lärde mig en grej. Gör aldrig jobb utan en handpenning eller ett riktigt avtal.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-27, 15:42 #48
JeppeGoal JeppeGoal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 64
JeppeGoal JeppeGoal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 64
Jag har dock ingen back-up på hans gamla design, men han har ju alla filer - all kontroll på allting. Det är inte så att jag har stulit sidan.
JeppeGoal är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-27, 16:56 #49
Denkan Denkan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 49
Denkan Denkan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 49
Citat:
Jag har själv haft den "turen" att göra affärer med småbarn. Småbarn som inte alls verkar så små, utan i självavärket
så värkar de vara vuxna. 1 gång har det hänt att jag köpte snubbens förslag, jag kodade och när det kom till betalningen så sprack allt.
Då blev man sur, men _jag_ lärde mig en grej. Gör aldrig jobb utan en handpenning eller ett riktigt avtal.
Då är vi två
Jag underskattade skriftliga avtal på jobb och avtal och då går det som det går ibland.

Jag kan också tillägga att jag inte tog/tar dig, JeppeGoal, seriöst endast p.g.a Johans anklagan. Men tror man att man kan köpa domän, besökare och webbsida för 500kr, då är man oseriös.
Denkan är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-27, 18:49 #50
JeppeGoal JeppeGoal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 64
JeppeGoal JeppeGoal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 64
johan bad mig lägga ett bud, jag lade ett skambud för ibland lyckas man även med det. Och voala! Johan behövde pengar och gick med på budet...förstår inte var oseriositet kommer in där.
JeppeGoal är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017