Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ang Förmedling av jobb och tjänster

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-01-06, 18:34 #41
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Om vi snickrar om "Jobb och Tjänster" lite? Man betalar med ett SMS, säg 10.- och så blir annonsen publicerad direkt. Hade det varit bättre?
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-07, 12:33 #42
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
Om vi snickrar om "Jobb och Tjänster" lite? Man betalar med ett SMS, säg 10.- och så blir annonsen publicerad direkt. Hade det varit bättre?
Ja, det tycker jag. Jag skulle kunna betala 10kr och annonsen blir publicerad direkt.

Man skickar ett sms, tar emot en kod och knappar in koden på någon sida och när koden är verifierad så publiceras annonsen direkt.

Jag är på Alex´s sida om att detta skulle vara en bra idé.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-07, 14:42 #43
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A Visa inlägg
Humorn ligger i att administratörerna har tid att skriva här och dryga sig mot den som har synpunkter men har inte tid att moderera inläggen i "Förmedling av jobb och tjänster".
De som blivit bemötta med något hårda ord vid ett fåtal tillfällen har påbörjat en dialog med en än värre attityd och då får man nog räkna med ett svar i den stilen. Det har dock alltid funnits med en saklig förklaring.

Jag, och andra med mig, har dessutom förklarat flera gånger redan att det INTE är moderatorerna (som är flest och oftast svarar) utan admin som godkänner nya jobbannonser.

Det intressanta är att kritiken oftast kommit i svärmar under storhelger och semestertider då man givetvis inte kan räkna med att någon gör någonting alls.

Jobbannonserna är därutöver bara en liten del av WN och långt ifrån den viktigaste. Som Anna skriver så bör man se över sin planering av verksamheten om man behöver anlita någon extremt snabbt. Har man behov av detta har man lämpligtvis redan kontakt med en eller flera utvecklare. Dyker det upp en massa jobbannonser rörande brådskande smågrejer som innebär ett fåtal timmars arbete så sjunker också kvaliteten på den forumkategorin vilket inte är önskvärt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-07, 17:56 #44
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
De som blivit bemötta med något hårda ord vid ett fåtal tillfällen har påbörjat en dialog med en än värre attityd och då får man nog räkna med ett svar i den stilen. Det har dock alltid funnits med en saklig förklaring.

Jag, och andra med mig, har dessutom förklarat flera gånger redan att det INTE är moderatorerna (som är flest och oftast svarar) utan admin som godkänner nya jobbannonser.
Han skriver faktiskt ADMINISTRATÖRER, inte moderatorer.

Jag håller med alager, fast att räcker inte admins till eller har tid att göra sitt jobb så tycker jag att man skall befordra någon av moderatorerna till att vara en någolunda aktiv admin. Lite självinsikt får ni f*n ha. Har man inte tid så kan man faktiskt stiga ned från sin häst och ge platsen till någon annan. Har man inte tillräckligt med tillit så skall nog inte personen vara moderator heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
Om vi snickrar om "Jobb och Tjänster" lite? Man betalar med ett SMS, säg 10.- och så blir annonsen publicerad direkt. Hade det varit bättre?
Om det pengarna går till något som gynnar oss alla här och inte fyller era plånböcker...
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-07, 19:09 #45
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg

Jag, och andra med mig, har dessutom förklarat flera gånger redan att det INTE är moderatorerna (som är flest och oftast svarar) utan admin som godkänner nya jobbannonser.
Som andra redan påpekat skrev jag administratörer och inte moderatorer, fast jag faktiskt inte förstår varför modereringen av just platsannonsern ska vara så svår att den endast kan skötas av ett fåtal.
Nej, det var snarare Alex inlägg jag syftade på.
Nu vill han ha betalt för annonsen (eller är det för själva granskningen?) och det kan han få åtminstone av mig, men jag tror att han binder ris åt egen rygg. Går inte att komma sen och gnälla om man nu fått betalt för att granska en annons.
Tar man betalt måste man också leverera.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-07, 20:24 #46
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Herre vår skapare vilket liv det blev här inne!

Jag måste säga samma sak som Jonas, går pengarna rakt i plånböckerna så är jag inte positiv till att betala. Men hur märker vi användare att pengarna gynnar oss och inte bolaget som äger WN?

Sedan är det lite som så. Har administratörerna för lite tid att avsätta på WN och platsannonserna varför inte dra in en moderator som kan granska platsannonserna, så dyker dom upp fortare istället för att det ska behöva ta nästan en månad?

Själv hade jag bra planering med min platsannons. Fick kontakt med ungefär fem stycken som ville designa min sida. En av dessa fick jobbet utav mig och jag blev fruktansvärt nöjd över det han skapade. Jag fick också svar väldigt snabbt så att arbetet kunde påbörjas lika fort.

Förbättra avdelningen "förmedling av jobb och tjänster".
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-07, 22:13 #47
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A Visa inlägg
Som andra redan påpekat skrev jag administratörer och inte moderatorer, fast jag faktiskt inte förstår varför modereringen av just platsannonsern ska vara så svår att den endast kan skötas av ett fåtal.
Nej, det var snarare Alex inlägg jag syftade på.
Nu vill han ha betalt för annonsen (eller är det för själva granskningen?) och det kan han få åtminstone av mig, men jag tror att han binder ris åt egen rygg. Går inte att komma sen och gnälla om man nu fått betalt för att granska en annons.
Tar man betalt måste man också leverera.
Jag vet, du skrev rätt men flera andra har inte insett detta. Personligen tror jag inte att en låg avgift skulle göra vare sig från eller till vad gäller hastigheten utan den enda effekten man kan hoppas på är väl färre inlägg i papperskorgen.

Överdrivet aggressiva inlägg som Jonas ovan är relativt onödiga, jag garanterar att alla inblandade redan är medvetna om detta "problem".
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-01-07 klockan 22:22
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-08, 13:57 #48
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A Visa inlägg
Går inte att komma sen och gnälla om man nu fått betalt för att granska en annons. Tar man betalt måste man också leverera.
Tanken är att annonsen skall bli publicerad direkt. Kan man betala 10:- för att den skall publiceras behöver den ofta inte heller granskas. Det handlar nog mer om att sålla agnarna från vetet.

Jag skall se till så att även moderatorer kan granska annonser, så kanske det går snabbare.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-08, 15:02 #49
annahelins avatar
annahelin annahelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 72
annahelin annahelin är inte uppkopplad
Medlem
annahelins avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 72
Jag ber om ursäkt, jag har inte riktigt fattat vem det är som granskar men nu förstår jag. Man lär sig hela tiden

Till er som vill att pengarna ska gå till WN om man ska betala, enkel lösning är följande: Låt personen som granskar få pengarna, på så sätt kommer annonserna upp snabbare och de som granskar få ett "bete" att granska för.

Annars, av att dömma vad Alex skrev senast, så löser det sig utan betalning ändå
annahelin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-10, 08:44 #50
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Nu verkar ni ha fått eld i baken. Många annonser publicerade under dagarna som var.
Bra jobbat.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017