Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Come and Stay

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-23, 14:23 #31
comeandstays avatar
comeandstay comeandstay är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 60
comeandstay comeandstay är inte uppkopplad
Medlem
comeandstays avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 60
[QUOTE=alltinggratis,Aug 20 2008, 12:43]
Citat:
Ursprungligen postat av alltinggratis,Aug 15 2008, 11:23
Förresten, varför skriver du inte (i din signatur) om du är en representant för CaS, och i så fall vem?
Missade att jag var inloggad med privata kontot och inte med come and stays konto, men som jag har sagt någon gång tidigare är det samma fysiska person


ziah75, feedbacken är noterad och naturligtvis sker det löpande förbättringar även i casaffiliate.com

Dock att bara räkna unika klick är ganska rimligt för att minska risken för klick-fusk.
comeandstay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-07, 20:05 #32
Daniel S Daniel S är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 45
Daniel S Daniel S är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 45
Tråkigt att ni stängt ner pans.dk, nu kan man inte se någonstans hur det står till med annonsörernas betalningar. Skapa ett konto på tradedoubler eller agentinteractivce och se hur det ska redovisas. Vi som affiliates vill veta när vi får betalt.
Daniel S är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-13, 02:07 #33
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Nej nu j*vlar!

Läs gärna hela konversationen nedan innan ni kommenterar.
Jag har självklart mina metoder, men vad skulle ni göra?

Jag: Skickar faktura på både Outstanding och Expected (2007-10-31 -> 2008-06-11) belopp till CaS
Ev. överklagan kan endast tas emot i skriftlig form och ska skickas undertecknad, med Rekommenderat brev till

CaS Jakob via e-post: Då det enligt terms and conditions som du hittar på adm2.jatak.dk framgår att ersättning betalas ut baserat på nätverkets tracking och efter att annonsör betalt till cas (se nedan) är denna faktura inte giltig enligt villkoren och bestrides härmed. Det finns inga krav på att ett bestridande av ogiltig faktura ska skickas med rekomenderat brev, varvid detta krav kan bortses ifrån.
Ni får istället faktureringsunderlag på det belopp ni kan fakturera oss på samma sätt som andra affiliates.
Citat:
3. Payment
Advertising partner will receive settlement in accordance with member performance, including the number of clicks, sign-ups and purchases. This will vary in accordance with each campaign’s composition. All relevant information regarding the campaigns will be listed in Retail Internet´s partner-interface from where the advertisements and URL can be accessed. Calculation and payment of turnover is conditional upon Retail Internet having received payment from its Advertisers.
Jag: Accepterar ej överklagan, p.g.a. "Advertising partner will receive settlement in accordance with member performance"
Skickar påminnelse med dröjsmålsränta efter 30 dagar
Betalas ej fakturan inom 20 dagar går den direkt till Intrum Justitia som sammarbetar med Kronofogden.

CaS Jakob: Härmed bestrides denna faktura, då Come & Stay, som påpekats tidigare, betalar ut partnerersättning i efterhand baserat på utsänt fakturaunderlag, efter att annonsör har betalt för respektive kampanj. (se utdrag från avtalsvillkor nedan).

Jag: Hej!
För det första så tas er bestridan ej emot. Advertising partner will receive settlement in accordance with member performance, including the number of clicks, sign-ups and purchases.
Vi saknar några som helst bevis och möjligheter att spåra om ni har fått betalt från annonsörerna eller inte, ni kan gärna hålla undan pengarna själva.
Därför, i kombination med ovanstående punkt kommer vi att gå vidare med detta oavsett era protester.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-15, 09:43 #34
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Citat:
Originally posted by Daniel S@Sep 7 2008, 20:05
Tråkigt att ni stängt ner pans.dk, nu kan man inte se någonstans hur det står till med annonsörernas betalningar. Skapa ett konto på tradedoubler eller agentinteractivce och se hur det ska redovisas. Vi som affiliates vill veta när vi får betalt.
Hej,
Det är på gågn bättre transparens även i casaffilate.com över utbetalningar.
Om du vill titta på översikten i gamla admin-tool kan du nå den via adm2.jatak.dk tills en bättre översikt har blivit integrerad i casaffiliate.com
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-15, 20:48 #35
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Fantastiskt vad mycket stöd man får från WN-medlemmar vad gäller ovanstående fråga (inte ett enda svar)!
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-15, 21:13 #36
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag skrev för över 10 inlägg sedan, vi avbröt samarbetet med come&stat för ett år sedan när varningsklockorna började ringa. Finns faktist fler nätverk där ute
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-15, 21:32 #37
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Stödet du kan få är att jag inte tänker jobba med dem :P
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-15, 22:03 #38
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Citat:
Originally posted by robertsson@Sep 15 2008, 20:13
Jag skrev för över 10 inlägg sedan, vi avbröt samarbetet med comestat för ett år sedan när varningsklockorna började ringa. Finns faktist fler nätverk där ute *
Det kan vara en bra lösning, men jag tänker fortfarande få betalt för det jag levererat.

Edit: Frågan är bara hur?
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-16, 10:53 #39
comeandstays avatar
comeandstay comeandstay är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 60
comeandstay comeandstay är inte uppkopplad
Medlem
comeandstays avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 60
Hej, jag har talat med ekonomiavdelningen igen och betalningen från courlux som är en stor del av det belopp du inte fått utbetalt är på ingång nu, så det borde komma faktureringsunderlag på detta vid något av kommande utbetalningstillfällen.

Dock fungerar det naturligtvis inte att skicka faktura på annat än det ni får faktureringsunderlag på.
comeandstay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-16, 19:44 #40
Daniel S Daniel S är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 45
Daniel S Daniel S är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 45
Citat:
Ursprungligen postat av Timofey
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Jag skrev för över 10 inlägg sedan, vi avbröt samarbetet med comestat för ett år sedan när varningsklockorna började ringa. Finns faktist fler nätverk där ute *
Det kan vara en bra lösning, men jag tänker fortfarande få betalt för det jag levererat.

Edit: Frågan är bara hur?
Problemet är ju att villkoren säger att vi inte får betalt förrän CaS får betalt. Och dessa villkor har vi accepterat när vi kör deras annonser.

Hur mycket är det ni strider om? Om det inte är mer än några hundra tusen hade det ju ur CaS synvinkel varit betydligt smartare att inte ta striden och istället betala. Då hade de sluppit denna dåliga publicitet, som kommer att kosta betydligt mer.

För det är nog många som inte vågar använda CaS efter detta = missade intäkter för CaS.
Daniel S är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017