Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sidans grundlayout Tabeller VS. CSS

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-06, 07:08 #31
Syke Syke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 297
Syke Syke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 297
Citat:
Originally posted by nukem@Nov 6 2008, 00:58
jag har varit från branschen i flera år... och är inne i spelutveckling... jag ska börja bygga ett större projekt snart och vill bara höra professionella argument för och emot.

Jag har byggt en Drupal 5 sida som blivit väldigt stor där jag verkligen ser massa fördelar med CSS.

Medans jag förr i tiden grunda all layout på hiarkier utav tabeller och dessa sidor har blivit riktigt bra och stora också.

Men det verkar vara ungefär som jag trodde, det finns inga riktiga rätt och fel. Vart problem kräver sin lösning.

Jag kommer blanda, that's it.

Det viktigaste. SEO mässigt verkar det inte ha någon super impact.

Tack alla
Hoppas inte spelen blir lika bloatade som hemsidorna. Eller använder ni föråldrade tekniker där också? :P
Syke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-07, 11:56 #32
sandstream sandstream är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 130
sandstream sandstream är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 130
Citat:
Originally posted by robert.liljedahl@Nov 5 2008, 23:17
Inte förvånad men ledsen. Och lite lätt frustrerad. Sen så är det här en så sjukt återkommande fråga. En gång i månaden så är den uppe. Och en gång i månaden är folk framme och hittar på en massa konstiga svar. "Divvar". Man ska bygga sina sidor med "divvar". "Vi får ju inte glömma att för bara några år sedan så gick det överhuvud taget inte att positionera nånting på en websida utan att använda tabeller, eller ännu värre, ramar." Bland det värsta jag hört hittills. Påstående som baseras på ... ja inte fakta.
Vill inte verka dryg men hur länge har du själv sysslat med webutveckling och när började du lära dig?

Jag började som sagt själv för 10 år sedan och då fanns det knappt en tutorial där ute som inte positionerade allt med tabeller.
CSS användes mest för att stajla, inte för att positionera.

Att samma fråga kommer upp gång på gång har enkla och logiska förklaringar.
- En majoritet av alla forum har usla sökfunktioner
- Det går oftast fortare att få svar genom att skapa en tråd än att göra en sökning eftersom man sällan hittar rätt med sökningen
sandstream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017