Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Är intresserad av att köpa hemsidor

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-24, 00:53 #31
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Citat:
Originally posted by Mats@Feb 24 2005, 01:15
Jag blir så trött när jag läser trådar som denna och hade jag vetat vart den skulle "ta vägen" så hade jag raderat den för länge sedan.

Jeppegoal, har du över huvud taget läst reglerna här på WN innan du signade dig för medlemskap?

Under punkt 4 står bl.a. att läsa att man skall kunna visa upp en kommersiell sida, i din profil står att läsa "www.soon.kommer.en" och under verksamhet "Letar projekt".

Personligen tycker jag att du hör hemma i PC Hemmas forum där du kan lära dig att snickra en egen hemsida.

En av grundstenarna här på WN är att webmasters skall diskutera sina alster och inte komma hit för att köpa nån sida och sedan dessutom inte ha någon budget för det hela.

Tack för ordet (min privata åsikt)
// Mats
Kan bara hålla med, bra sagt.
fabian är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 01:17 #32
Bejjan Bejjan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 220
Bejjan Bejjan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 220
Lägg ner pajkastningen, ta bort tråden och låt dessa två personer göra upp detta privat.
Bejjan är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 02:26 #33
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Detta är visserligen både off-topic och bidragande till vad jag har att säga men jag säger det likväl:

Trådar som dessa tar bara tid, dyrbar eller inte, av massor av folk som är intresserade av att sälja jobb och tjänster som detta forum är till för utan att ge något som helst tillbaka.

Därför anser jag att admin mycket väl nu kan ta bort hela tråden samt i fortsättningen gärna ta bort trådar som denna lite tidigare.
Kristofer är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 03:24 #34
Schneakers avatar
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
Schneakers avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Citat:
Originally posted by Kristofer@Feb 24 2005, 03:26
Trådar som dessa tar bara tid, dyrbar eller inte, av massor av folk som är intresserade av att sälja jobb och tjänster som detta forum är till för utan att ge något som helst tillbaka.

Därför anser jag att admin mycket väl nu kan ta bort hela tråden samt i fortsättningen gärna ta bort trådar som denna lite tidigare.
Visst urartade tråden till en publik diskussion, något som kanske inte var så lämpligt.
Men å andra sidan tycker jag att tråden bör få vara kvar eftersom den "varnar" andra webmasters från att göra affärer med denna killen. Eller åtminstone ser till att de har pengarna på sitt konto innan de låter killen gå och in fippla med siten.

Nu ser det ut som att min site drivs av "sweden total marketing" och min ursprungliga layout är som bortflugen.
Massa tid helt i onödan på en kille som inte kan hålla en deal.

När jag sa att jag kanske kunde ordna ett "riktigt" webbhotellskonto åt honom trots allt så erbjöd han mig 200kr för båda domänerna, kod + databaser och ett års abbonemang på hotellets dyraste konto.

Jag tackade nej.

*edit*
Och anledningen till att jag inte visade hela konversationen är att mycket av det som skrevs på MSN var totalt irrelevant. Hur du kunde ändra delar av siten med hjälp av min css-fil, på vilken rad du kunde byta ut vad, varför PHP inte accepterar icke-escapade citat-tecken i strängar osv.
Schneaker är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 08:08 #35
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Jag tycker inte heller man skall ta bort tråden. Nu kan man lätt se vad Jeppegoal går för. Bäste vore om vi hade kunnat få namn på personen då han kan byta user. Sånt här gör mig förbannad. Vill han inte betala för detta så skall han f-n lämna tillbaka domänerna (vilket han inte gör). Det bästa är avtal samt telefonkontakt vid ett tillfälle så minskar risken för en bedragare.
Klorinsky är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 08:59 #36
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag tycker denna tråd ska ligga kvar som en varning till andra och för övrigt kom jag tänkta på att jag saknar en funktion på WN. Nån slags betygssystem på användarna där man kan betygssätta dom man gör "affärer" med. Jag har köpt och sålt ett antal tjänster och domäner genom WN och hittils har det bara varit seriösa människor jag haft göra med, och jag hade gärna satt nån stjärna i kanten vid deras namn så att andra kan se deras historik. Samtidigt borde denna user få nån varningstriangel vid sitt namn så att folk ska akta sig för honom. Nått liknande det betygssystem som finns på tradera t.ex.
robertsson är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 09:20 #37
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
LÄGG NER!
Att som tredje part sitta här och läsa inläggen ger mig ingen kompetens att direkt peka ut JeppeGoal som någon syndabock! Vet ni mer än jag?

Jag anser att det är allas skyldighet att säkra sina intressen i varje affär.. Business är business och man kan inte bara lita på någon som skriver ett "ok" via MSN! :angry: Se till att pengarna ploppar in på kontot först - Sen leverans av såld vara/tjänst.. Svårare är det inte, och absolut inget omöjligt när vi pratar prisklass á 500kr.. Summan kanske är hög för dessa herrar, men ta då lärdom av detta och ställ motkrav på köparen nästa gång, om han inte vill förskottsbetala. Använd annars "krediten" som ett argument i förhandlingen, exempelvis genom att han endast får tillgång till hostingen innan full betalning skett - att lägga på en slant på priset går ju också, men problemet var ju betalningsviljan. Be att få prata telefonledes (skapar en närmare relation)...

Keep up the good work... :blink:
Storen är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 11:56 #38
Schneakers avatar
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
Schneakers avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Nu ser jag att jag har uttryckt mig lite klantigt, får be om ursäkt.

Domänerna är inte överförda till killen, jag har fortfarande kontrollen av dem, och står som formell ägare. Det enda jag har förlorat på det hela är massa tid, plus att jag får göra om min layout igen.
Schneaker är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 13:23 #39
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Citat:
Originally posted by Schneaker@Feb 24 2005, 12:56
Nu ser jag att jag har uttryckt mig lite klantigt, får be om ursäkt.

Domänerna är inte överförda till killen, jag har fortfarande kontrollen av dem, och står som formell ägare. Det enda jag har förlorat på det hela är massa tid, plus att jag får göra om min layout igen.
Varför göra om layouten? Du kan ju fortfarande använda din. Han har ju inte köpt den.
Klorinsky är inte uppkopplad  
Oläst 2005-02-24, 14:24 #40
Schneakers avatar
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
Schneakers avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Citat:
Originally posted by Klorinsky@Feb 24 2005, 14:23
Varför göra om layouten? Du kan ju fortfarande använda din. Han har ju inte köpt den.
För att han åt upp min layout.
Nu kör den hans layout, som är stenful.

men jag ska nog lägga ner projektet istället.
Schneaker är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017