Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kritik på PersonalTechNews

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-10-16, 21:37 #11
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Det ser lite märkligt ut i 800*600 (jodå, det finns läskigt nog ett gäng sådana också). Om du inte kan göra så att det blir två nyhetskällor på varje rad vid 800*600 är det bättre om man får skrolla sidledes. Alltså att det är tre nyhetskällor på varje rad även vid 800*600.
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-17, 01:20 #12
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Citat:
Sidan blir inte sämre eller bättre beroende på antalet besökare.
Nä, självklart inte, men det är ett mått på hur bra folk tycker att den är. Ingen besöker dåliga sidor. Många besöker bra sidor. Ok!
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-19, 16:12 #13
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Idén med RSS feeds kan göras mycket coolare om då låter folk välja vilka feeds som skall finnas, och om du tar med mer text än bara rubriken. De flesta feeds innehåller ju även en ingress, vissa innehåller hela "artikeln". Titta på Bloglines.com! Bygger du en sådan (ev. på svenska) tror jag att den blir mycket uppskattad. Eventuellt skulle jag vara intresserad av att samarbeta kring ett sådant projekt (där mitt bidrag skulle vara att göra materialet sökbart genom att använda samma sökteknik som på min sida Frisim.com).
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-19, 18:27 #14
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Jag bad om feedback på sidan. Det du beskriver verkar handla om en helt annan typ av sida.

När det gäller sökning tycker jag det brukar funka fint med MySQLs fulltext search och dess query cache, med lite extra bearbetande av sökterm och datan.

För övrigt säger trafikmängden inget om sidan och sidan inget om trafikmängden. Med exakt samma marknadsföring och omständigheter blir självklart en bra sida mer besökt än en sämre. En mycket dålig sida kan få mycket mer besökare än en bättre, endast på grund av bra marknadsföring eller stor annonsbudget.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-19, 21:47 #15
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Förlåt, mitt fel.

Din sida är jättebra som den är! Det skulle vara bra om länkar man klickat på får en annan färg, så att man slipper komma ihåg vilka artiklar man redan läst, men i övrigt är den perfekt!
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-22, 21:01 #16
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by nicclas@Oct 16 2003, 13:56
Sajten och idén liknar den _gamla_ "Geekboys.org" som en "känd" datorspelare (Andreas Thostensson ) tidigare drev.

Sajten, från 1999, finns på: http://web.archive.org/web/19991128113839/...//geekboys.org/

Geekboys togs senare över av Spray, men lades ner strax efter. Jag tror det finns ett antal intervjuer på nätet (leta?) där personen bakom berättar hur stort genomslag sajten fick och hur många besökare han hade (upp mot 10.000 per dag, typ!?).

Är väl lite svårt att veta vad intresset i allmänhet är just nu för denna typ av sajt, men det är inte en typ av sajt som jag använder mig av just nu. Får du många besökare är sajten bra, annars är den inte så bra

/nicclas
Låt mig påpeka att Bds aka andreas har spelat i geekboys clanen.
Den var aldrig förbra. Team Fortuna dängde dem gång på gång.

Sen Geekboys la ner har bds agerat som "coach".
Så jag skulle inte säga "gamer".

Då spelar man trots allt
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-22, 22:41 #17
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Eftersom tråden ändå fått sig en bump i form av teknikaliteter i gaming-scenen vågar jag lägga in ett inlägg till.

En del har ändrats sedan första inlägget i tråden; besökta länkar har blivit gråa, det står när källans senaste rubrik las in, det har kommit ett par 'om'-länkar och sen har serverkoden effektiviserats en hel del.

Några synpunkter, eller framförallt klagomål, på hur det ser ut nu?
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017