Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dollarkursen 7.31

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-12-09, 15:50 #11
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 411
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 411
Tack för alla bra svar! Jag har sovit på saken och har kommit fram till att det nog är bäst att fortsätta med fasta priser i dollar. Eftersom en sån stor andel av mina kunder är amerikaner tror jag att jag skulle förlora mer på att mixtra med Euro och rörliga priser i Dollar än jag gör på en sjunkande dollarkurs.

Lustigt nog hade jag inte ens tänkt på att höja priserna. Det blir lätt att man kör på i sina vanliga hjulspår och missar de mest uppenbara åtgärderna. Det var delvis därför jag postade här; för att få lite friska idéer, och det fick jag ju.

Jag tror faktiskt att jag riskfritt kan höja priserna. Konkurrensen är inte alltför hård, för alla vi som har blivit hyfsat "stora" har helt olika stilar och konkurrerar inte med varann och de nyare har konstigt nog betydligt högre priser.

Kan man (rent generellt, inte bara i min bransch) höja priset på existerande produkter, eller är det bättre att ta mer för nya grejer? Hmmm... Jag skulle kanske kunna göra lite av båda: Höja priset på existerande grejer med $2, och lägga priset på nya grejer (som är bättre) ca $4-5 över den nuvarande nivån.
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-28, 19:32 #12
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Om du skulle göra en höjning med den anledningen du ger här så tror jag inte det skulle påverka din försäljning så mycket ?
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017