Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Aleborg - colocation

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-02-01, 12:38 #1
epicflupe epicflupe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 54
epicflupe epicflupe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 54
Hej!

Jag har mina webbar hos Aleborg och är helnöjd. Nu funderar jag på att ställa min server hos dem.

Någon som har erfarenhet av deras co-location?

Mvh Eric
epicflupe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-01, 16:05 #2
Peters avatar
Peter Peter är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 96
Peter Peter är inte uppkopplad
Medlem
Peters avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 96
Vi har en av våra servrar placerade hos dem och måste säga att de var mycket hjälpsamma när vi skulle dra igång. Hade ett konfigurationsfel från vårt håll som Anders lade ner mycket av sin tid på för att lösa. Har haft lite routingproblem sedan dess, men det har varit mellan IP-only och Port80, så inte något Aleborg kunnat påverka. Ser det för övrigt som klart positivt att det är ett litet företag!
Peter är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-01, 16:32 #3
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Vad jag vet så står dom hos P80 i deras hall som många andra, lär fungera lika bra som alla andra som står hos P80.

Tror det kommer fungera bra hos dom, sedan handlar det väl bara om olika service nivå som avtalas etc.

Om du är nöjd med folket på Aleborg och dina sidor fungerar lika bra så lär colo fungera desamma sätt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-01, 19:36 #4
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Ja, som de andra säger, finns inget som säger att du inte ska välja Aleborg. Är ett seriöst företag och de har ju sina servrar hos Port80.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-01, 19:50 #5
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det finns som sagt ett antal företag som erbjuder co-location och/eller dedikerade servrar i Port80s hall i BGC (vid Globen). Hallen i sig håller hög klass; jag har visserligen inte fått en lika ingående genomgång om hur det är uppbyggt och hur redundant det är som jag fått i vissa andra hallar. Men hallen i sig är det ingen skillnad på.

JX, Aleborg, Shellkonto med flera erbjuder tjänster baserade på denna hall. Den stora skillnaden bör finnas inom områdena service, kompetens och pris.

Enda problemet är att det är just Port80 som är internetleverantör och Port80 tycks ha förhållandevis många problem att kommunicera med övriga ISPer. Kommunikationen med Telia gick upp och ner för några månader sedan - sägs att det var Telias problem men det är egentligen ointressant. Det var hos Port80 det inte fungerade.

Sen ett par månader har vi vår sekundära namnserver i denna hall och vi har inte märkt av några problem under den tiden.

Är du nöjd med Aleborg och har en bra relation som tidigare är det väl bara att köra på (kanske finns utrymme för att pruta en del på priset möjligen ).
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-01, 21:06 #6
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Port80 och deras lina är väl det man kan klaga på isåfall ja, Telia problemet har varit kännt problem länge. Även att andra operatörer bryter peering med dom pga fulroutning och sådana saker.

Sedan har dom haft en del olika avbrott sista tiden i sitt nät, men går ju faktiskt köpa kapacitet av annan leverantör lär jag gissa och även stå i deras hall.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017