Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Subdomäntjänst!?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-11-10, 01:18 #21
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Citat:
Originally posted by marcuss@Nov 9 2003, 23:08

hah, jotack kanske det. du får ju se till att slänga upp dina idéer hur du tänker utveckla din tjänst så jag kan utveckla min parallellt med din ;D iofs så har jag alldeles för mycket idéer och alldeles för lite tid att utveckla dem på.

har du tänkt ha ljudet som finns på http://spamma-mig.net för alla som använder subdomänerna också eller?
BRA IDE. Ljudet som tillval på samtliga domäner. *Vi ger din webbplats MER än bara en enklare domän!* Lär ju dra ett par användare.

Om du eller nån annan vill följa utvecklingen så kan *man* besöka http://blablabla.hallonsaft.info/ imellanåt! Hehe
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-10, 01:24 #22
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
BRA IDE. Ljudet som tillval på samtliga domäner. *Vi ger din webbplats MER än bara en enklare domän!* Lär ju dra ett par användare.
heh, jo. lär nog "dra" minst ett par...

Citat:
Om du eller nån annan vill följa utvecklingen så kan *man* besöka http://blablabla.hallonsaft.info/ imellanåt! Hehe
oj, nu är det ju nästan klart

vad bygger du den med? php & mysql?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-10, 01:30 #23
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Citat:
Originally posted by marcuss@Nov 9 2003, 23:24
oj, nu är det ju nästan klart

vad bygger du den med? php & mysql?
1. Som jag skrev, borde snart vara klart.(om några dagar) Håller på att lägga till fler domäner och sånt.

2. PHP och mysql!
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-10, 01:59 #24
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Ursprungligen postat av pontus
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
oj, nu är det ju nästan klart

vad bygger du den med? php & mysql?
1. Som jag skrev, borde snart vara klart.(om några dagar) Håller på att lägga till fler domäner och sånt.

2. PHP och mysql!
okej blir nog bra det där.
vad ska du göra för speciellt så att användarna väljer just din tjänst? några planer ännu eller gör du det mest för skojs skull?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-13, 00:50 #25
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Citat:
Originally posted by marcuss@Nov 9 2003, 23:59
okej blir nog bra det där.
vad ska du göra för speciellt så att användarna väljer just din tjänst? några planer ännu eller gör du det mest för skojs skull?
Det är mest på skoj, men visst finns det en hel del planer. Tänkta sätta valfrihet och användarvänlighet i fokus.

- Subdomänen som redirect eller frame
- Annons som popup, frame, popunder, exit-popup
- Enkelt, guidat, lägge för att lägga till ett 20-tal meta taggar.
- Flera tilläggs-tjänster som mail, reklamfri-subdomän, mm

Föresten, en fullt fungerande version är nu online... Men det finns bara en domän. Och det går inte att logga in för att ändra inställningar. Men en sak i taget.... http://www.hallonsaft.info
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-13, 01:13 #26
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
pontus, ett tips till dig angående en reklamfri subdomän är att ifall de länkar tillbaka till dig så får de reklamfritt och bygga ett script som undersöker att dom verkligen gör det. Räkna med att folk kan lura programmet men det antalet är litet...

Du kan ju även köra tjänsten reklamfri till att börja med för du kommer inte tjäna på det till en början iallafall. Jag har en enkel gästbokstjänst med 2000+ medlemmar och kör helt reklamfritt fortfarande och kommer nog fortsätta med det ett tag till. Får en del googlebesök just p.g.a detta.

Tillägger också av att det jag läst på så struntar iallfall google fullständigt i metataggarna eftersom dom kan innehålla vad som helst. Text och rubrik på sidorna är ju trots allt det relevanta. Vet ej om alla andra sökmotorer gör detsamma? Någon rätta mig om jag har fel.
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-13, 01:40 #27
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Det är mest på skoj, men visst finns det en hel del planer. Tänkta sätta valfrihet och användarvänlighet i fokus.
det är ju ett bra koncept. jag försöker satsa på 'kvalité' på användare (vet inte om man kan snacka om kvalité när det gäller gratissubdomäner) och har därför valt att ha en lite mer omständig process för de som registrerar sig.

Citat:
- Subdomänen som redirect eller frame
- Annons som popup, frame, popunder, exit-popup
- Enkelt, guidat, lägge för att lägga till ett 20-tal meta taggar.
- Flera tilläggs-tjänster som mail, reklamfri-subdomän, mm
som jag sa förut så tror jag det kan vara ganska svårt att ha en subdomäntjänst som INTE är reklamfri. just därför att vi är så många andra som är reklamfria. men kanske lockar din domän till sig många användare ändå. men tror det finns relativt stort motstånd just mot reklam (oavsett om det är liten frame eller popups).

Citat:
Föresten, en fullt fungerande version är nu online... Men det finns bara en domän. Och det går inte att logga in för att ändra inställningar. Men en sak i taget.... http://www.hallonsaft.info
jag lyckades registrera www.hallonsaft.info men nu fungerar den inte förstod nästan att du inte tänkt på det, men ville uppmärksamma dig ivf så nu var det gjort.
"3W.se - Gratis subdomän till din hemsida [www.hallonsaft.info]"


Citat:
pontus, ett tips till dig angående en reklamfri subdomän är att ifall de länkar tillbaka till dig så får de reklamfritt och bygga ett script som undersöker att dom verkligen gör det. Räkna med att folk kan lura programmet men det antalet är litet...
precis ett sånt script har jag pillat ihop i php. har dock lite problem att få det kompatibelt med alla varianter dom kan bygga sina sidor på. att få det att fungera med frames var ju rätt okej men sen måste man ju bygga ut med stöd för iframes osv.. så blir det jobbigt tillslut. alltför många undantag.

Citat:
Du kan ju även köra tjänsten reklamfri till att börja med för du kommer inte tjäna på det till en början iallafall. Jag har en enkel gästbokstjänst med 2000+ medlemmar och kör helt reklamfritt fortfarande och kommer nog fortsätta med det ett tag till. Får en del googlebesök just p.g.a detta.
har samma princip med tillhandahållande av subdomäner via min 3W.se också. däremot har jag endast ett fåtal användare (strax över 200) och ser därför ingen större anledning att ens fundera på att införa reklam. då tappar man snabbt 'alla' användare när det är så få det handlar om.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-13, 12:35 #28
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Citat:
Citat:
- Subdomänen som redirect eller frame
- Annons som popup, frame, popunder, exit-popup
- Enkelt, guidat, lägge för att lägga till ett 20-tal meta taggar.
- Flera tilläggs-tjänster som mail, reklamfri-subdomän, mm
som jag sa förut så tror jag det kan vara ganska svårt att ha en subdomäntjänst som INTE är reklamfri. just därför att vi är så många andra som är reklamfria. men kanske lockar din domän till sig många användare ändå. men tror det finns relativt stort motstånd just mot reklam (oavsett om det är liten frame eller popups).
Tror inte det är någon fara om jag skaffar bra domäner. Titta bara på cjb.net, de får fortfarande nya användare... :P

Citat:
Citat:
Föresten, en fullt fungerande version är nu online... Men det finns bara en domän. Och det går inte att logga in för att ändra inställningar. Men en sak i taget.... http://www.hallonsaft.info
jag lyckades registrera www.hallonsaft.info men nu fungerar den inte förstod nästan att du inte tänkt på det, men ville uppmärksamma dig ivf så nu var det gjort.
"3W.se - Gratis subdomän till din hemsida [www.hallonsaft.info]"
Har tänkt på det, har ett skript som ska blocka vissa ord. Bla. "www" och en massa ord i anknytning till porr, brott, mm. :angry:
Men skriptet värkar inte funka något vidare... bra att du märkte det!
EDIT: Nu funkar det!

Citat:
pontus, ett tips till dig angående en reklamfri subdomän är att ifall de länkar tillbaka till dig så får de reklamfritt och bygga ett script som undersöker att dom verkligen gör det. Räkna med att folk kan lura programmet men det antalet är litet...
Bra ide Silon.

Citat:
Citat:
Du kan ju även köra tjänsten reklamfri till att börja med för du kommer inte tjäna på det till en början iallafall. Jag har en enkel gästbokstjänst med 2000+ medlemmar och kör helt reklamfritt fortfarande och kommer nog fortsätta med det ett tag till. Får en del googlebesök just p.g.a detta.
har samma princip med tillhandahållande av subdomäner via min 3W.se också. däremot har jag endast ett fåtal användare (strax över 200) och ser därför ingen större anledning att ens fundera på att införa reklam. då tappar man snabbt 'alla' användare när det är så få det handlar om.
Klurigt, detta. Får fundera på det...

Citat:
precis ett sånt script har jag pillat ihop i php. har dock lite problem att få det kompatibelt med alla varianter dom kan bygga sina sidor på. att få det att fungera med frames var ju rätt okej men sen måste man ju bygga ut med stöd för iframes osv.. så blir det jobbigt tillslut. alltför många undantag.
Jag skulle inte kunna få se källkoden till skriptet?
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017