Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varning!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-25, 19:03 #21
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by anders.n@Dec 22 2004, 22:01
Eftersom hela grejen är att den går till en annan sida som är krypterad så kan den inte skicka någon data om den inte lyckats med HTTPS-anslutningen och utbytet av nycklar.
Precis!

Formuläret kan vara onsite, och ett enklare sätt att förklara detta på är ju att det är inte själva servern som skickar datan när man fyllt i i forumläret. För oavsett om det är en http eller https som står som action i formuläret så är det webbläsarens ansvar att upprätta rätt typ av kommunikation. Själva sidan man lämnar dvs den man fyllt i formuläret på är bortspelad samma sekund som den laddats klart.

Detta är ju ganska grundäggande, så det känns skönt att citat "Enligt vår Trust avdelning är det endast då den publika nyckeln för SSL certifikatet blivit utdelad som säker kommunikation kan upprättas". Annars kanske denna tråd kunde utvecklas till pajkastning på ett annat företag vars ansvariga bör repetera kursen internetsäkerhet 1o1. Men iom att trustavdelningen har koll och det förmodligen bara har missuppfattats av ansvariga så tolkar vi det som säkerheten kvarstår och det finns ingen anledning att det skall bli några svar på egna mynt!

En grundläggande regel på WN är att man inte får smutskasta andra företag så jag hoppas i utbildningssyfte Olin låter denna tråd vara kvar. Detta är ett lysande exempel varför regel 7 finns.

7. Personangrepp, förtal eller smutskastning av företag får ej förekomma. Använd konstruktiv kritik så det även framkommer vad som är bra, WN ska fungera som bollplank. Kritik skall baseras på fakta. Inga namn på privatpersoner får förekomma på forumet.

Och detta är ju smutskastning, och även om den varit motiverad är det inget vi vill ha på WN.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-27, 15:56 #22
nicces avatar
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
nicces avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
Det var absolut inte min mening att smutskasta dem med hänvisning till mina föregående mail. Denna tråd har visats över 1000 ggr och jag har enbart fått svar från er som har positiva erfarenheter av Pay&Read. Förmodligen är dem väldigt bra och seriösa och jag får då krypa tillbaka och be om ursäkt, eller också finns det ett antal personer som är likgiltiga eller inte vågar skriva för att dem är rädda för att bli påhoppade av er.

Jag kan själv inte se hur jag har smutskastat företaget.

Faktum kvarstår att dem INTE ÄR CERTIFIERADE för att hantera betaltransaktioner. Sen är det upp till var och en att bedömma hur viktigt det är!

Over and Out!
nicce är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017