Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Top of the line - Designers / Webbyrårer

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-18, 09:03 #31
grafixstudio grafixstudio är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 66
grafixstudio grafixstudio är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av rille77
För att återgå till den ursprungliga frågan "De absolut bästa webbdesigners...".

Man måste göra skillnad på webbdesign och digital konst.
Det finns väldigt duktiga designers som kan göra designer som dom flesta knappt ens skulle kunna få fram i sina drömmar som ser hur bra ut som helst men som inte funkar alls för webb.

En webbdesign måste ju uppfylla en hel del mer för än vad digital konst gör.
1. Utseende
2. Användarvänlighet
3. Tillgänglighet (Synskadade etc)
4. Funka "alla" browsers
5. SEO
6. Följa de standarder som finns

Vad jag kort och gott vill ha sagt är eg att en webbdesign är mer än bara en design det finns andra faktorer att ta med.

Citat:
Ursprungligen postat av miche
Tror inte flash är på väg att dö ut *Tvärtom, Google och Adobe jobbar nu ihop så att flash textfält ska bli sökbara på google. Senare version kommer 3D funka betydligt bättre men det är väl skrämmande.

Men jag ger mej nu, känner att det är meningslöst och ointressant att diskutera detta vidare. Lustigt dock att rille77 skickar in en html sida som kunde göras bra mycket bättre i flash. Men det är ju flash det, vad är det mot en äkta HTML sida.

Ang. att jag infogade en HTML sida så var det bara för att visa att man inte behöver använda Flash om man inte vill det finns alternativ.
Den går säkert att göra bättre både i Flash och även utan om man bara lägger ner tiden på det.
Flash är inte den ultimata lösningen på allt precis som HTML/CSS inte är det.

Ang sökbaraheten av Flash så finns det idag vad jag vet inte nån möjlighet för Google att indexera Flash innehåll, det kommer säkert i framtiden men det är då och nu är nu.
Håller med dig i denna konversation, du är med i svängarna. Vad gäller indexering av Flash sidor så är det möjligt, men fortfarande väldigt kasst.

Kvittar om de löser det eller inte, Flash kommer att hålla sig på sin sida medan HTML/CSS håller sig på sin, ingen av de kommer "dö ut", utan utvecklas åt sin egen riktning.
grafixstudio är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017