Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


active24 - backup finns inte riktigt

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-28, 12:12 #11
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Originally posted by coredev@Apr 28 2009, 11:28
Frågan är vilka slags krav man kan ställa vid ett haveri, om de har utlovat backup. Är det tingsrätten som gäller?
Ps. detta är alltså en hypotetisk fråga, jag har inga tjänster hos det berörda bolaget ds.
Du kan ju alltid stämma, fast i avtalet brukar dom alltid ha något force majeure ändå.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-28, 13:07 #12
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Citat:
Originally posted by patrikweb@Apr 28 2009, 12:11
Har man inte den kunskap eller kompetens att hantera det så ska man inte ha sådan verksamhet.

Det handlar inte om hur många kunder eller belastning, handlar bara om kompetens och att ta in mer kompetens i antal anställda när det växer.
Men Patrik, det är ju ganska tydligt att de har bättre uptime än dig...

http://uptime.pingdom.com/site/month_summa.../www.loopia.se/
http://uptime.pingdom.com/site/month_summa...w.patrikweb.se/

Kolla på hela 2008.

Så nog har de både mer kunder och kompetens än vad du har. :P
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-28, 13:12 #13
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av jonasb76
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Har man inte den kunskap eller kompetens att hantera det så ska man inte ha sådan verksamhet.
Det handlar inte om hur många kunder eller belastning, handlar bara om kompetens och att ta in mer kompetens i antal anställda när det växer.
Men Patrik, det är ju ganska tydligt att de har bättre uptime än dig...
http://uptime.pingdom.com/site/month_summa.../www.loopia.se/
http://uptime.pingdom.com/site/month_summa...w.patrikweb.se/
Kolla på hela 2008.
Så nog har de både mer kunder och kompetens än vad du har.
Roliga är att deras publika inte ens stämmer med deras betaltjänst, samt att själva sidan inte haft någon hög prio.

Även så var Loopia nere ihelgen och där syns inte ens där, så deras publika har inte ens haft några mätningar detta året verkar det som.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-28, 13:29 #14
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Citat:
Originally posted by patrikweb@Apr 28 2009, 13:12
Roliga är att deras publika inte ens stämmer med deras betaltjänst, samt att själva sidan inte haft någon hög prio.
Även så var Loopia nere ihelgen och där syns inte ens där, så deras publika har inte ens haft några mätningar detta året verkar det som.
Det ger iaf en fingervisning på hur det ligger till.

Vad hände här igentligen?

http://uptime.pingdom.com/site/month_summa...2007/month/June
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-28, 13:35 #15
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av jonasb76
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Roliga är att deras publika inte ens stämmer med deras betaltjänst, samt att själva sidan inte haft någon hög prio.
Även så var Loopia nere ihelgen och där syns inte ens där, så deras publika har inte ens haft några mätningar detta året verkar det som.
Det ger iaf en fingervisning på hur det ligger till.
Vad hände här igentligen?
http://uptime.pingdom.com/site/month_summa...2007/month/June
Vmware bug med fbsd, inget som ens vara prio att fixa då ingen viktigt låg där.

Hela loopia var nere i helgen och den tiden loopia var nere där är inte ens jag nere på en 3-5 års period på core noder.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-28, 13:38 #16
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Citat:
Ursprungligen postat av jonasb76
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Roliga är att deras publika inte ens stämmer med deras betaltjänst, samt att själva sidan inte haft någon hög prio.
Även så var Loopia nere ihelgen och där syns inte ens där, så deras publika har inte ens haft några mätningar detta året verkar det som.
Det ger iaf en fingervisning på hur det ligger till.
Vad hände här igentligen?
http://uptime.pingdom.com/site/month_summa...2007/month/June
Webbhotellens egna sajter är egentligen rätt ointressanta. Vi på Levonline är knappast de enda som egentligen har en stabilare kundmiljö än vad vi själva använder för vår webbplats.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-28, 14:03 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by wedge@Apr 28 2009, 09:38
När jag såg trådrubriken tänkte jag Nu har säkert patrikweb skrivit skit om dem, och hyllat sig själv. Och visst hade jag rätt. Lågoddsare.
Haha, tänkte precis samma sak =) Med tanke på det antal kunder Loopia ändå har så har de väl lyckats ganska bra. Det är ju inte riktigt samma sak att hantera deras system som ett som är en bråkdel så stort.

Jag tycker nog faktiskt det är bra om webbhotellens egna sidor är minst lika stabila som kundernas. Försvinner den så blir nog betydligt fler oroliga och undrar vad som händer + att man inte kan få någon info direkt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017