Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Annonsering på Flashback.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-06, 14:44 #11
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 160
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 160
Deras nyhetsbrev utkommer knappast 1gång/månad. snarare en gång per år
tnek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-06, 18:00 #12
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Har varit lite slö och inte orkat svara till alla som ville ha PM, tänkte skriva några rader här i stället. Av intresset att döma från mitt tidigare svar i tråden så uttryckte jag mig nog som att det var nåt väldigt speciellt men att annonsera hos Flashback är varken bättre eller sämre än hos någon annan mindre sida.

Vad jag däremot inte gillar är att den uppfattningen man får när deras säljare (Mattias som jag var i kontakt med) ringer upp är att Flashbacks sidor är något alldeles speciellt och det kan jag säga att det är dom inte. Det är som att annonsera på vilken mindre sida som helst.

Jag vet när jag första gången var i kontakt med dom så skulle man få sin banner/textlänk exponerad på ett 10-tal sidor och för 100-tusentals unika besökare och då kostade det ca 2000.- för en månad. Har för mig att jag bokade ett kvartal för 5000.- och efter det kunde jag konstatera att det inte gett mycket mer än någon annanannonsering för någon tusenlapp i månaden.

Således sa jag upp mitt kontarkt med dom men dom plockade aldrig bort mina annonser. Dom ligger för övrigt kvar på ett antal sidor (Bl.a. Tophat, Swedish Erotica m.fl.)fortfarande och det är i alla fall 7-8 år sedan jag annonserade där och det ger absolut ingenting nu heller.

Jag har två kollegor i branchen som köpt annonspaket av dom och betalt 10.000 för ett kvartal, båda två har velat bryta kontraktet redan innan första månaden var slut, men det gick inte, dom är stenhårda på att om dom har din underskrift/bekräftelse så kan du inte ta dig ur det. Dom är mycket noga med att du måste bekräfta din annonsering i ett offert-mejl.

Summa sumarum kan jag konstatera att dom är inte i närheten av att leverera den mängd trafik som utlovas vid första kontakten, en av butikerna jag känner som låg med i deras nyhetsbrev Fna fick 3(tre) besökare från det och det säger väl en del.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-06, 18:11 #13
Yanneloss avatar
Yannelos Yannelos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 57
Yannelos Yannelos är inte uppkopplad
Medlem
Yanneloss avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 57
Citat:
Originally posted by tnek@Sep 6 2004, 14:44
Deras nyhetsbrev utkommer knappast 1gång/månad. snarare en gång per år
Jag får deras nyhetsbrev varje månad! Senast den 31:a augusti och innan dess den 30:e juli... Så nog kommer det ut alltid...
Yannelos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-11, 15:02 #14
Intimas avatar
Intima Intima är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 114
Intima Intima är inte uppkopplad
Medlem
Intimas avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 114
Jag är tyvärr en av dem som gick på Mattias säljarkör. Jag bokade in ett kvartal för dyra pengar och skulle de få min banner lite över allt på deras hemsidor. Men det tog dem nästan halva min annonstid innan du fått ** ur vagnen och satt upp mina annonser.

Tycker de är skojare hela bunten
Intima är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-11, 15:17 #15
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Nån som vet hur många unika besök de har i månaden?
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-13, 04:34 #16
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 160
tnek tnek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Yannelos
Citat:
Ursprungligen postat av tnek
Deras nyhetsbrev utkommer knappast 1gång/månad. snarare en gång per år
Jag får deras nyhetsbrev varje månad! Senast den 31:a augusti och innan dess den 30:e juli... Så nog kommer det ut alltid...
detta är visserligen off topic, men jag har inte märkt av något FNA sedan 29 maj..
tnek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-16, 10:23 #17
clonixs avatar
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
clonixs avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
Vi annonserade i flashbacks forum....på deras förstasida och i FNA.(nyhetsbrevet)...

Men fick långt ifrån den utlovade trafiken...och tidigare namngiven annonssäljare på flashback
LYSTE sedan med sin frånvaro när vi försökte kontakta denne för att styra upp situationen.

Så de pengar som lades på annonseringen hade gjort mer nytta i plånboken.

Tyvärr tror jag det är många som blir smickrade när större företag / hemsidor ringer upp och vill sälja in annonsering och sväljer "betet" om 1000:tals besökare och bra annonsplatser mm.

Det bästa man kan göra är att kontakta tidigare kunder/annonsörer och se om dessa är nöjda!

Mina egna kunder brukar oftast fråga efter referenser när man ska sälja in webjobb/hemsidor
så varför ska man inte kunna göra det själv när det gäller annonsering?
clonix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-03, 01:41 #18
TastyCat TastyCat är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 9
TastyCat TastyCat är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 9
Historia: När vi startade oden.se Oden Telecom för massor av år sedan kom det en rolig kund till webhotellet, han kallade sin sida för oden.se/empire tror jag, det var på den tiden websidorna var svartvita, efter ett tag bytte han namn till flashback.se , det var hela tiden Aftonbladet och TV som ringde då Flashback gav webplatts åt allt från Skinbulor till RadioIslam. Vi hade avtal med Tele1 ( numera Song ) om att driva trafik till deras telefonnummer, vi startade HETALINJEN , numera www.linjen.se och Jan Axelsson fick några hundra modemportar och kunde starta ett av Sveriges första Surfa Gratis ISP , på flashback.se fanns det även ett webhotell vars länk var så välbesökt att vi startade en sida på A bara för att komma högt upp på listan, sidan har knappas några besökare längre men kallades Agent006 och var på sin tid välbesökt med en massa skräplänkar och reklam om hetalinjen, för ca 4:a 5 år sedan när vi sålde bredband fick Song ett kontrakt med Karlskrona komun, en känd S-politiker satte press på Song som kapade vår lina då vi vägrade att slänga ut flashback.se som köpte en 2MB av oss. Vi satt utan uppkoppling i två veckor och var tvungna att hitta andra saker att göra, vi köpte ett konferensslott på landet och tog lite av hetalinjen pengarna och var med och startade ett trådlöst bolag / powernet som blev uppköpt av Novestra och självdog, det sjuka var att hycklarna Song som ströp vår lina fortsatte att tjäna pengar på Flashbacks modemtrafik. Men svaret är nog detta, om man annonserar om något kul i nyhetsbrevet kan man få besökare, men bäst är nog länktips listan Jan Axelsson har, FNA når ut till många men det beror givetvis på vad man försöker kränga, det är ju så mycket text.

Ha en bra dag

F.d Agent006
TastyCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017