Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dedikerad server eller VPS?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-24, 10:18 #21
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Magento är Magento. Om artikeldatabasen växer (vilket är ganska naturligt) så behöver man bygga en miljö som man kan lita på och har kontroll över. En webshop är ändå ens levebröd och kan omsätta rejält många miljoner per år. Då får man helt enkelt anpassa sina marginaler så man kan trygga en säker drift.

Sen om detta är ett delat webbhotell eller en dedikerad miljö på SSD-diskar har ju med varje enskilt case att göra. Man kan inte generalisera en Magento-installation. Bara för att en tom Magento-installation laddar på under 1 sekund hos ett webbhotell betyder inte det att den gör det när du har 150.000 artiklar i databasen.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-24, 10:44 #22
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Du menar så för att du inte är med så är testet dåligt? Så alla test där ditt företag inte är med är dåliga? Hmmm.
Självklart inte, men det var inte bara vi som inte var med, utan flera andra, och jag sa inte att testet var dåligt, bara att flera inte var med.

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Det om något får mig att bli tveksam om inställningen i ditt företag. Dessutom går du ut och indirekt säger att stora företag är lika med att inte vara snabba och kritiserar dem över en kant? Detta som en konkurrent i ett forum där du skall hålla dig - i alla fall lite neutral? Hmmm.... i alla fall jag känner det blir väldigt fel - i alla fall när det kommer från en leverantör.
Tycker du ska ta det som positiv kritik, det enda jag säger är ju att flera mindre webbhotell är betydligt snabbare än större webbhotell är, vilket ju är sant? Sedan börjar du ta upp kampen och nämner specifikt hur bra citynetwork, och då svarar jag vad jag tycker, och sedan kritiserar du mig för mina svar, och det känns onekligen som du upplever att någon har trampat dig på fötterna, för din kritik är mot mig var inga visor direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Man kan inte generalisera en Magento-installation. Bara för att en tom Magento-installation laddar på under 1 sekund hos ett webbhotell betyder inte det att den gör det när du har 150.000 artiklar i databasen.
Självklart inte, men man kan börja på ett webbhotell, för det tar lång tid att bygga upp något, och när tiden är mogen kan man ju köpa en dedikerad lösning hos dig.

Senast redigerad av Danielos den 2015-01-24 klockan 10:58
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-24, 17:13 #23
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Självklart inte, men man kan börja på ett webbhotell, för det tar lång tid att bygga upp något, och när tiden är mogen kan man ju köpa en dedikerad lösning hos dig.
Det är en väg att gå. Viktigaste är att man diskuterar med kund för att lyssna på krav och förväntningar för att sedan tillsammans kunna ta fram en kravspec och beroende på kundrelation även en plan för utveckling framöver.

Det finns inget värre än att få ett allvarligt prestandaproblem på halsen utan att ha haft en plan och kunnat ta höjd för de ökade kostnaderna tidigare. Då står man där och har betalat några hundralappar i månaden för ett webbhotell när man helt plötsligt behöver lägga tusenlappar + ett migreringsprojekt som behöver forceras fram. Det är aldrig kul.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017